03.01.2023 / 08:21
StoryEditor

Polacy zaczęli kupować mniej produktów spożywczych w sklepach lokalnych. Dane za 2022 rok

Lewiatan W Chwilę, Warszawa ul. Taylora 5 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Średnia wartość transakcji w lokalnych sklepach spożywczych wyniosła w 2022 roku 25,27 zł, o 10,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Według danych M/platform Polacy w ub. roku kupowali roku mniej, płacąc więcej.

Piwo w lokalnych sklepach spożywczych najlepiej sprzedawało się latem, podobnie jak napoje bezalkoholowe, a nabiał przed świętami i dniami wolnymi od pracy. Z klei sprzedaż słod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.10.2025 / 13:49
StoryEditor
In-Store Retail Media kontra Digital-Out-of-Home – jaka jest różnica?

Sprowadzenie reklamy In-Store retail media (czyli reklamy cyfrowej w sklepach) do kategorii Digital-Out-of-Home (DOOH) to spore uproszczenie. Takie podejście pomija jej ogromny potencjał w zakresie personalizacji, zaangażowania klientów i bezpośredniego wpływu na sprzedaż.

Coraz więcej sieci handlowych instaluje ekrany cyfrowe w swoich sklepach. Ta fala digitalizacji przestrzeni sprzedaży naturalnie prowokuje pytanie: czy In-Store retail media to ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.10.2025 / 17:33
StoryEditor
Polacy największymi materialistami w Europie. Zobacz, co jeszcze wynika z najnowszego badania Bain & Company
Odsetek Polakó deklarujących, że ich budżet wystarcza wyłącznie na pokrycie podstawowych potrzeb, wzrósł z 26 proc. w październiku 2024 r. do 28 proc. obecnie - wyniak z badania firmy Bain & Company (fot. Shutterstock)

Polacy, podobnie jak inni Europejczycy, ograniczają wydatki. Tym, co różni ich od Niemców, Anglików, Francuzów, Włochów i Hiszpanów, jest podejście do tego, na co oszczędzają – wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Bain & Company.

Badanie firmy Bain & Company, przeprowadzone wśród respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii oraz Polski, pokazuje, że sytuacja gospodarstw domo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 13:43