22.04.2020 / 10:39
StoryEditor

Polscy konsumenci ograniczają zakupy i wstrzymują wydatki. Które branże ucierpią najbardziej? [BADANIE]

(materiały własne)
W związku z epidemią COVID-19 ponad połowa Polaków już odczuła i spodziewa się dalszego spadku dochodów, a w związku z tym ogranicza zakupy lub wstrzymuje wydatki. Jednak pewne kategorie produktów i usług zdobywają nowych klientów – wynika z badania nastrojów konsumenckich przeprowadzonego przez McKinsey & Company.

Nastroje wśród polskich konsumentów są podobne do tych deklarowanych przez konsumentów z innych krajów europejskich, przy czym w Polsce największe obawy budzi niepewność co do z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.07.2025 / 13:05
StoryEditor
Auchan pokazuje wyniki w Polsce. Jak radzi sobie sieć na konkurencyjnym rynku?
Auchan (fot. Shutterstock)

Sieć Auchan po pierwszym półroczu miała niewielki wzrost przychodu, a na poziomie LfL zanotowała wyraźną stratę. Jej zdaniem to efekt obaw konsumentów oraz dominacji dyskontów.

W pierwszym półroczu Auchan Retail Polska zanotowała przychody na poziomie 1,36 mld euro, co oznacza wzrost o 1,7 proc. w stosunku do zeszłego roku. Wynik LfL był już jednak pod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.08.2025 / 08:00
StoryEditor
TOP10 wiadomości tygodnia: Biedronka, Lidl, Aldi, Jysk, Muszkieterowie, Maspex, Temu i JD.com, polonizacja rosyjskich dyskontów

Tydzień obfitował w wydarzenia. Aldi, Lidl i Jysk testują nowe koncepty handlowe, JD.com przejmuje właściciela sieci MediaMarkt i Saturn, UE uderza w platformę Temu, Biedronka i Auchan pokazują wyniki, a Muszkieterowie ujawniają ambitne plany zwiększania przychodów. Polska sieć Vollmart chce przejmować lokalizacje po rosyjskich dyskontach.

1. Biedronka z bardzo mocnym wzrostem sprzedaży! Jak jej się to udało?

W drugim kwartale Biedronka wygenerowała aż o 9,7 proc. wyższą sprzedaż niż rok wcześniej. Porównywa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. sierpień 2025 18:50