25.10.2019 / 08:29
StoryEditor

Prezydent o zakazie handlu: chodziło o to, żeby wspomóc małe firmy a zmuszani do pracy mieli wolne

(Flickr/Lukas Plewnia)
„Chodziło o to, żeby wspomóc małe rodzinne firmy, małe rodzinne sklepy, gdzie właściciel wraz z rodziną osobiście zajmuje się sprzedażą. Ale także o to, aby ludzie, którzy są de facto zmuszani do pracy w niedziele, mieli wolne - tłumaczył prezydent Andrzej Duda w telewizji Trwam pytany o zakaz handlu w niedziele.

"Oczywiście z jednej strony to czasem jest uciążliwe, także i dla mnie, kiedy jestem np. w domu w niedzielę i potrzebowałbym coś kupić. Przyzwyczailiśmy się trochę do tego, że t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 11:16
StoryEditor
Załamanie zysków w przemyśle spożywczym. Jakie są perspektywy dla branży?

Rentowność przedsiębiorstw z przemysłu spożywczego w ostatnim kwartale 2024 dramatycznie spadła. Największy spadek zysków odnotowały zakłady mięsne oraz mleczarnie. Z czego to wynika? Jakie są prognozy analityków dla branży na 2025 r.?

Z artykułu dowiesz się: 

  • Znaczny spadek rentowności polskich firm
  • Dynamiczny wzrost kosztów w przemyśle spożywczym
  • Największe spadki rentowności dotyczą zakładów mięsnych oraz mleczarni
  • Koniunktura w przemyśle spożywczym najniższa ze wszystkich sektorów
  • Przychody w przemyśle spożywczym będą rosnąć. Ale czy wzrośnie też rentowność?

Znaczny spadek rentowności polskich firm

Centrum Analiz banku PKO BP opublikowało raport z analizami sektorowymi za pierwszy kwartał 2025 roku. Jak podkreślają analitycy, wśród polskich firm dominuje duża niepewność o najbliższą przyszłość. Przedsiębiorstwa liczą się też z dużymi wyzwaniami jakie stoją przed nimi, a na dodatek wiele z nich musi borykać się ze spadkiem rentowności.

Z danych zebranych przez Centrum Analiz PKO BP wynika, że stopa rentowności sprzedaży netto (ROS) w 2024 r. wyniosła zaledwie 3,6 proc., co była najsłabszym wynikiem przyjemniej od 2015 roku. Co więcej, w ostatnim kwartale 2024 roku była jeszcze niższa i wyniosła 3,2 proc., czyli o 0,6pp mniej niż średnio w ostatnich kwartałach w poprzednich pięciu latach.

Dynamiczny wzrost kosztów w przemyśle spożywczym

Ostatni kwartał 2024 r. pod tym kątem był jeszcze gorszy dla przemysłu spożywczego. Wskaźnik ROS w branży spadł do poziomu zaledwie 2,9 proc. Oznacza to, ze rentowność tego sektora w ujęciu rok do roku pogorszyła się

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.04.2025 / 09:35
StoryEditor
Lidl dostał pozew. Chodzi o rzekomy brak informacji o wykorzystaniu danych
Lidl Plus (fot. nikkimeel/Shutterstock)

Federacja Niemieckich Organizacji Konsumenckich twierdzi, że sieć Lidl nie informuje klientów w wystarczającym stopniu na temat wykorzystania ich danych w aplikacji Lidl Plus. Może być to precedens, który wpłynie również na inne sieci.

Organizacja uważa, że Lidl nie informuje klientów w wystarczającym stopniu o tym, że dane, którymi konsumenci się dzielą w zamian za otrzymywane zniżki i kupony, są wykorzyst...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 19:14