31.12.2018 / 13:33
StoryEditor

Ruszają poświąteczne wyprzedaże

(fot. mat. prasowe)

Co dziesiąty Polak musiał zrezygnować z własnych przyjemności w związku z dużymi wydatkami na Święta. Tymczasem ruszają już poświąteczne wyprzedaże. Połowa z nas deklaruje, że korzysta z takich okazji zakupowych. Co zrobić gdy wydatki na Święta Bożego Narodzenia mocno obciążyły rodzinny budżet, a mamy wielką chęć zrobić sobie przyjemność promocyjnym zakupem?

Dla większości domowych budżetów koniec roku i wydatki związane ze Świętami Bożego Narodzenia stanowią odczuwalne obciążenie. Takie wnioski płyną z raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – kochamy okazje”. Tylko co trzeci polski konsument zadeklarował, że jest obojętny na akcje promocyjne.

Spośród wachlarza różnego rodzaju technik, którymi sprzedawcy kuszą klientów, zdecydowanie najpopularniejszy jest mechanizm „drugi lub kolejny produkt za grosz”. Ta metoda zdobyła uznanie u 44,2 proc. konsumentów. Cenimy rabaty dostępne podczas zakupów, mobilizująco wpływa na nas możliwość skorzystania z darmowej dostawy, chętnie korzystamy ze zniżek lub bonów jakie dostajemy na kolejne zakupy.

Kiedy już wydaliśmy pieniądze podczas Black Friday, a potem na organizację Świąt, handlowcy proponują nam świąteczno-noworoczne wyprzedaże. Jak pokazują dane z badania Santander Consumer Banku jest to bardzo kusząca dla Polaków okazja zakupowa. Korzystanie z promocji w tym okresie deklaruje prawie co drugi z nas (42,2 proc. badanych). Skąd wziąć na to wszystko pieniądze? Najlepiej podejść do tego metodycznie.

- Opcją wartą rozważenia jest finansowanie zakupów z wykorzystaniem kredytu na zakup towarów i usług, czyli popularnych rat, czy kredyt gotówkowy. Możliwości finansowania grudniowo-styczniowych wydatków jest bardzo wiele – wyjaśnia Paweł Florkiewicz z Santander Consumer Banku.

17.10.2025 / 18:08
StoryEditor
Paweł Piątek, Danone: Pracownicy, którzy rozwijali się u nas są bardzo lojalni [WIDEO]
Siedziba firmy Danone (fot. Shutterstock)

- Chciałbym, żeby młodzi ludzie, którzy kierują się wartościami, chcieli u nas pracować oraz kupować nasze produkty - mówi Paweł Piątek. Prezes grupy spółek Danone w Polsce tłumaczy, dlaczego jego pracownicy są zadowoleni z pracy oraz w jaki sposób buduje w Polsce międzynarodowy zespół. Zdradza też plany firmy na przyszłość.

Zobacz wywiad z Pawłem Piątkiem, general managerem grupy spółek Danone w Polsce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 10% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.10.2025 / 12:52
StoryEditor
Kto naprawdę rządzi półką z napojami w małych opakowaniach? Najnowsze dane pokazują zaskakujący obraz rynku
Kto naprawdę rządzi półką z napojami w małych opakowaniach? (fot. Shutterstock)

Rynek napojów w małych opakowaniach staje się coraz bardziej konkurencyjny, a walka o widoczność produktów na sklepowych półkach przybiera na sile. Najnowsze dane eLeader pokazują, jak niewielkie różnice dzielą czołowe marki i jak duży udział w ekspozycji zyskują mniejsi gracze.

Małe butelki i puszki to dziś jedna z najbardziej dynamicznych kategorii w segmencie beverage. Jak pokazuje analiza firmy eLeader, obejmująca wody, soki, energetyki, izotoniki, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. październik 2025 18:50