03.03.2017 / 13:29
StoryEditor

Sieci handlowe zabraniają klientom skanowania etykiet produktowych

(materiały własne)
Konsumenci, chcąc się upewnić, że wybrany przez nich artykuł był wyprodukowany w Polsce, wciąż nie mogą zeskanować jego etykiety w aż 84 proc. sieci spożywczo-przemysłowych. Takie wyniki pochodzą z najnowszego badania przeprowadzonego przez agentów TakeTask, na zlecenie Grupy AdRetail i instytutu badawczego ABR SESTA. Według ekspertów, z powodu ww. ograniczenia rynkowi gracze ryzykują swoim wizerunkiem.

Badanie zostało zrealizowane w połowie lutego tego roku w 38 sklepach na terenie Warszawy i najbliższych okolic. Łącznie wzięło w nim udział 19 sieci, w tym 3 dyskonty, 8 superm...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.07.2025 / 14:14
StoryEditor
Rynek mrożonek wart już 5,4 mld zł. Które sklepy najwięcej na nich zarobiły?
Rynek mrożonek wart już ponad 5,4 mld zł. Które sklepy najwięcej na nich zarobiły? (fot. Canva)

Polacy coraz częściej kupują mrożone owoce i warzywa. Z tego powodu rynek mrożonek wzrósł o ponad 10 proc. i jest wart 5,4 mld zł. Które sklepy najwięcej zyskują na tej zmianie trendu? Czy ten segment żywności dalej będzie się rozwijać?

W artykule przeczytasz: 

  • Rynek mrożonek wart już ponad 5,4 mld zł
  • Kto najczęściej kupuje mrożonki?
  • Jakie mrożonki Polacy najczęściej kupują?
  • Polacy coraz chętniej sięgają po mrożone owoce
  • Które sklepy najwięcej zyskały na mrożonkach?
  • Co może ograniczać rozwój rynku mrożonek?

Rynek mrożonek wart już ponad 5,4 mld zł

Z danych opracowanych przez YouGov wynika, że od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r. wartość rynku mrożonek w Polsce wyniosła prawie 5,4 mld zł. Porównując rok do roku, oznacza to wzrost o 10,3 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu sprzedaży o 5,7 proc.

Analitycy YouGov wyliczyli, że ciągu analizowanych 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie aż 337 tysięcy ton produktów mrożonych. W przeliczeniu na jedno gospodarstwo wynosi to 25 kg w skali roku. Zdaniem ekspertów, Polacy przeciętnie kupują mrożonki raz na 2 tygodnie.

Kto najczęściej kupuje mrożonki?

Produkty mrożone najczęściej trafiają do koszyków  rodzin, osób starszych bez dzieci (tzw. opuszczonych gniazd), a także młodszych konsumentów. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 09:44
StoryEditor
Jak sobie radzą centra handlowe? Czy najnowsze o obrotach i frekwencji dają powody do optymizmu? [RAPORT]
Łódzka Manufaktura miała w 2017 r. ponad 20 mln gości

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała kwietniowe dane dla branży obiektów handlowych na bazie dwóch wskaźników – PRCH Turnover Density Index oraz PRCH Footfall Density Index. Kwiecień przyniósł wzrosty w obu badanych obszarach: obroty zwiększyły się o 5,6 proc. a frekwencja była wyższa o prawie 2 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego.

Opublikowane przez Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH) dane, pozyskane na bazie dwóch wskaźników – PRCH Turnover Density Index (obroty najemców centrów handlowych) oraz PRC...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. lipiec 2025 23:41