31.08.2020 / 14:37
StoryEditor

Wracają obawy polskiego konsumenta. Druga fala pandemii uderzy w popyt?

Wakacyjny optymizm polskiego konsumenta wygaśnie wraz z powrotem do pracy i szkoły? (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje wśród polskich konsumentów, wyniósł w sierpniu -11,1 pkt i był o 2,3 p.p. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca. To dowód na to, zwiększona liczba zachorowań na COVID-19 spowodowała powrót obaw konsumentów o kondycję ich gospodarstw domowych, a także całej gospodarki.

W barometrze GfK w sierpniu spadły zarówno oceny bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 1,7 p.p., z poziomu -5,9 do -7,6), jak i oceny przyszłej sytuacji f...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.04.2024 / 11:40
StoryEditor
Biedronka: Konkurencyjność na polskim rynku handlu spożywczego jest najmocniejsza w historii
Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins oraz Luis Araujo, CEO Biedronki
Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć sklepów Biedronka ocenia, że polski rynek detaliczny handlu żywnością jest obecnie najbardziej konkurencyjny w historii. Wynika to z tego, że wszyscy główni gracze detaliczni walczą o utrzymanie sprzedaży i udziałów w rynku. - Nie lubię mówić o wojnie cenowej, lepsze określenie to duża presja konkurencyjna – wskazuje Ana Luisa Virginia.

Władze Grupy Jeronimo Martins wskazują, że polscy konsumenci pomimo spadającej inflacji, pozostali ekstremalnie wrażliwi na ceny, a na ich zachowania mocno wpływają przepr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2024 / 16:20
StoryEditor
Maspex sfinalizował przejęcie Becherovki. To już 21. akwizycja w historii polskiej grupy spożywczej
Na zdj. Becherovka (fot. Radomir Rezny/Shutterstock)
Czeska spółka Jan Becher - Karlovarská Becherovka należy już do Grupy Maspex. Przejęcie zostało sfinalizowane ostatniego dnia kwietnia. Od 1 maja to Maspex będzie odpowiadał za produkcję i sprzedaż alkoholu marki Becherovka.

Maspex przejął zarówno samą markę Becherovka, jak i zakład produkcyjny wraz z magazynem w Karlovych Varach (Czechy). To już 21. akwizycja w historii Maspeksu, a zarazem d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. maj 2024 14:50