12.06.2019 / 09:57
StoryEditor

Aldi będzie pobierał symboliczne opłaty za jednorazowe torby na warzywa i owoce

warzywa w torbie foliowej (fot. Pixabay CC0)
Niemiecki dyskonter ogłosił, że wkrótce wprowadzi opłaty w wysokości jednego eurocenta za cienkie reklamówki, używane do pakowania warzyw, owoców i produktów sypkich. Detalista twierdzi, że dzięki opłatom udało się drastycznie zredukować użycie większych toreb i chce podobną strategię zastosować w przypadku zrywek – informuje Deutsche Welle.

Przedstawiciele sieci ogłosili we wtorek swój plan wprowadzenia opłat za torebki-zrywki. Dokładnej daty nie podano, ale ma to nastąpić jeszcze latem tego roku. Firma chce, by ko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.08.2025 / 11:02
StoryEditor
Duża sieć handlowa wchodzi na stacje Avia. Teraz na ok. 50 z nich działają sklepy SPAR. Co dalej ze współpracą?
Stacja paliw Avia (Avia)

Należące do Grupy Unimot stacje Avia szykują się do uruchomienia projektu z nowym partnerem, dużą siecią handlową. Obecnie firma współpracuje z siecią SPAR, a wcześniej kooperowała z Carrefourem. - Chodzi o naprawdę bardzo poważnego gracza - zdradza prezes firmy Adam Sikorski.

Sieci handlowe wchodzą na stacje paliw

Należąca do Grupy Unimot sieć Avia zarządza obecnie w Polsce siecią 140 stacji paliw, na ok. 50 z nich działają sklepy sieci SPAR P...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 16:51
StoryEditor
Zaskakująco słaba sprzedaż detaliczna. Co dalej z konsumpcją? [ANALIZA ekspertów]
Zaskakująco słaba sprzedaż detaliczna. Eksperci pokazują prognozy konsumpcji na II połowę 2025 (fot. Canva)

Sprzedaż detaliczna wyhamowała mocniej, niż oczekiwali ekonomiści. Co wpłynęło na spadek i czy konsumpcja wciąż będzie napędzać gospodarkę? Eksperci przedstawiają prognozy na drugą połowę 2025 roku.

W artykule przeczytasz: 

  • Sprzedaż detaliczna w czerwcu niższa niż zakładano
  • Z czego wynika spowolnienie sprzedaży detalicznej?
  • Popyt na dobra trwałego użytku spadł, ale będzie pozytywnie wpływać na konsumpcję
  • Jakie są prognozy konsumpcji na II połowę 2025 roku?

Sprzedaż detaliczna w czerwcu niższa niż zakładał rynek

Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) z końca lipca, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2025 r. była o 2,2 proc. wyższa niż przed rokiem. Dla porównania, w czerwcu 2024 r. w stosunku do czerwca 2023 r. jej wzrost wyniósł 4,4 proc. To znacznie niżej od konsensusu rynkowego (4,1%) oraz prognoz analityków. Eksperci zakładali bowiem, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrośnie od 3,5 proc. (Credit Agricole) do nawet 4,8 proc. (ING Bank Śląski).

Również nominalna dynamika sprzedaży detalicznej w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób była niższa niż zakładano. W czerwcu wyniosła ona 2,1% r/r wobec 4,3% w maju i była znacznie poniżej konsensusu rynkowego (4,7%) 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. sierpień 2025 14:42