29.12.2019 / 10:07
StoryEditor

Austriacki pomysł na recykling kubków po kawie. Do systemu chce dołączyć McDonalds

(Pixabay.com)
Austriacy stworzyli miejski system obiegu zamkniętego kubków do kawy z kaucją – informuje wyborcza.biz. 70 tys. kubków wielokrotnego użytku krąży w dziewięciu centralnych dzielnicach Wiednia a do systemu chce dołączyć m.in. McDonald‘s. Po wypiciu kawy wystarczy wrzucić kubek do automatu. Następnie zostanie on umyty i wykorzystany ponownie.

Plastikowe wieczka, kubki i mieszadełka zamieniają się w tony odpadów, które stanowią duży problem dla środowiska. A kawa na wynos jest dziś coraz bardziej popularna. Rzadko kie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Przegląd prasy
15.12.2025 / 14:20
StoryEditor
Biedronka zdobywa rynek i wygrywa z Lidlem pojedynek o klientów przed Bożym Narodzeniem
Biedronka pożera rynek i wygrywa z Lidlem pojedynek o klientów przed Bożym Narodzeniem (fot. Shutterstock)

Gdzie Polacy planują zrobić świąteczne zakupy spożywcze i które sieci handlowe rozdają dziś karty na rynku? Najnowsze wspólne badanie UCE Research i BLIX pokazuje wyraźne różnice w skali zainteresowania poszczególnymi sklepami oraz zmiany względem ubiegłego roku. Kto zyskuje najwięcej, a kto traci w przedświątecznej rywalizacji?

Z badania wynika, że zdecydowana większość konsumentów planuje świąteczne zakupy spożywcze w kilku największych sieciach handlowych. Na rynku wyraźnie dominuje jeden gracz, któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 15:25
StoryEditor
Kurierzy dowożą paczki, ale nie pieniądze. Długi firm kurierskich to aż 45 mln zł
Długi firm kurierskich znów rosną. To już ponad 45 mln zł (fot. Canva)

Liczba przesyłek dostarczanych przez kurierów stale rośnie. Co ciekawe, rosną także długi firm kurierskich – średnio to aż 33 tys. zł zadłużenia. Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami? Dlaczego ich długi rosną?

W artykule przeczytasz:

  • Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów
  • Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?
  • Jednoosobowe działalności gospodarcze z największym długiem
  • Czy koszty usług kurierskich wzrosną przez reformę PIP?
  • Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami?
  • Zatory płatnicze: Kto nie płaci kurierom?

Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów

Liczba dostarczanych paczek rośnie o 15 proc. rocznie. To powinno przekładać się również na rozwój firm kurierskich i dostawczych (KEP). Jednak w ostatnim czasie na pewno można zaobserwować wzrost zadłużenia branży, o czym informuje Krajowy Rejestr Długów.  

Z danych Krajowego Rejestru Długów z listopada 2025 roku wynika, że łączne zadłużenie firm kurierskich w Polsce wynosi obecnie 45,5 mln zł. To wyraźny wzrost, bowiem w 2024 r. wynosiło niecałe 40,5 mln zł, a w 2023 – 35 mln. Zwłaszcza ostatni miesiąc był dość drastyczny – tylko w listopadzie zadłużenie kurierów wzrosło aż o 1,2 mln zł.

Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?

Obecnie w Krajowym Rejestrze Długów znajduje się niemal 1380 przedsiębiorców z branży kurierskiej, którzy nie regulują zobowiązań w terminie. Przeciętne zadłużenie jednego kuriera to aż 33 tys. zł. KRD wskazuje również, że to wyraźny wzrost w porównaniu do poprzednich lat.

  • Oto jak rosło średnie zadłużenie kurierów:
  • w 2023 było to 28,6 tys.,
  • w 2024 – 31 tys. zł
  • w listopadzie 2025 – 33 tys. zł. 
    Dziękujemy, że nas czytasz!
    Pozostało jeszcze 76% tekstu

    Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

    Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

    DOSTĘP 30 DNI
    34,99 zł - 30 dni
    PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
    399,99 zł - 365 dni

    W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

    • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
    • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
    • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

    W ramach Prenumeraty WH Plus także:

    • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
    • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
    • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
    • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
    • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. grudzień 2025 05:58