20.11.2023 / 10:15
StoryEditor

Biedronka i Maspex wśród firm wdrażających cyfrowe innowacje. Kierunek: sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Biedronka w Poznaniu (fot.Krzysztof Bubel/Shutterstock)
Oprogramowanie do zarządzania łańcuchem dostaw SCM to zaawansowane i stale udoskonalane narzędzia, które ułatwiają planowanie i realizację niemal całej działalności operacyjnej nowoczesnego przedsiębiorstwa. W tej dziedzinie trwa nieustanna pogoń za jak najlepszą optymalizacją procesów, wzrostem wydajności, poprawą efektywności kosztowej i zwiększaniem bezpieczeństwa całego łańcucha dostaw. Obecnie do tej gry coraz częściej wchodzą najbardziej zaawansowane technologie cyfrowe.

Oprogramowanie SCM (Supply Chain Management – zarządzanie łańcuchem dostaw) to pakiet zintegrowanych narzędzi służących do zarządzania przepływem dóbr, informacji i środków fina...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.06.2025 / 09:53
StoryEditor
Ceny kawy w sklepach wystrzeliły w kosmos. Wzrost nawet o 25 procent! [RAPORT]
Ceny kawy w sklepach wystrzelił. Wzrost o 25 procent (fot. Shutterstock)

Kawa mielona w sklepach zdrożała o ponad 25 proc. Drastycznie rosną też ceny kawy rozpuszczalnej. Czy w najbliższym czasie ceny spadną czy dalej będą rosnąć?

W artykule przeczytasz:

  • O ile rosły ceny kawy w ostatnich miesiącach?
  • Jakie są przyczyny wzrostu ceny kawy?
  • Rosnący popyt podbija ceny kawy?
  • Czy do drożejącej kawy musimy się przyzwyczaić?

O ile wzrosły ceny kawy w sklepach w ostatnich miesiącach?

Z analizy Grupy BLIX i Hiper-Com Poland, opartej na danych UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito wynika, że w maju 2025 r. kawa mielona zdrożała w sklepach o 25,1 proc. (rok do roku). Natomiast cena kawy rozpuszczalnej wzrosła o 20,3 proc.

W poprzednich miesiącach kawa też drożała, ale ta dynamika była mniejsza. W kwietniu wzrost cen kawy wynosił odpowiednio 16,6 proc. i 11,9 proc. Z kolei w marcu – 14,8 proc. i 12,2 proc., w lutym – 7,3 proc. i 5,7 proc., a w styczniu – 14,7 proc. i 13,1 proc. rdr.  

To także Cię zainteresuje: Rewolucja w zakupach korzystna dla Żabki. Sygnał alarmowy dla dyskontów [RAPORT]

Natomiast w całym 2024 roku kawa mielona podrożała średnio o 5,4 proc., a rozpuszczalna – o 1 proc. w porównaniu do 2023 roku. 

– Polscy kawosze konkurują z Chińczykami jako klienci i właśnie to dostrzegają w swoich portfelach – uważa dr Marek Szymański

Jakie są przyczyny tak znacznego wzrostu ceny kawy w sklepach?

Piotr Biela, współautor analizy z Grupy BLIX wskazuje, że ze tak znacznym wzrostem cen kawy w sklepach stoją dwa czynniki. Pierwszy z nich to zaburzenia podaży na globalnym rynku.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.06.2025 / 08:39
StoryEditor
Fatalny początek sezonu dla szybkiej gastronomii. W tym roku walka o klienta między McDonald‘s, KFC i Pizza Hut skupi się na promocjach i pogodzie
W maju zantoowano spadek klientów odwiedzających pizzerie (fot. Shutterstock)

W maju spadł ruch w placówkach sieci fast food. To kontynuacja negatywnego trendu z kwietnia. Eksperci z UCE Research twierdzą, że w sezonie letnim ewentualne odbicie będzie zależało od pogody. Prognozowane fale upałów mogą wspomóc tego typu biznes, zachęcając Polaków do stołowania się poza domem, zwłaszcza w przydrożnych restauracjach. Rosnący trend zakupów na dowóz może zaostrzyć rywalizację o klienta.

Według cyklicznie realizowanego badania firmy technologicznej Proxi.cloud oraz platformy UCE Research, w maju spadł ruch w sieciach fast food – w pizzeriach o 0,1 proc. a w lok...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. lipiec 2025 22:57