07.06.2019 / 12:11
StoryEditor

Amazon jest gotowy do uruchomienia usługi dostawy dronem Prime Air [ZDJĘCIA]

Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
(mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
(mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
(mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
Dron dostawczy Amazon Prime Air (fot. mat. prasowe Amazon)
Amazon jest technicznie przygotowany do uruchomienia usługi Prime Air, w ramach której dostawy będą realizowane za pomocą dronów, w czasie do 30 minut od zamówienia. Firma czeka na odpowiednie regulacje prawne.

Futurystyczna wizja dostaw realizowanych za pomocą autonomicznych pojazdów latających wkrótce może się stać rzeczywistością. Amazon opracował system Prime Air, który pozwoli w b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.06.2025 / 09:33
StoryEditor
Pepco sprzedało 800 sklepów za symboliczne 5 złotych! Czy sprzeda także sieć Dealz w Polsce?
Dyskont sieci Pounland (fot. Shutterstock)

Grupa Pepco, prowadząca dyskonty odzieżowe, poinformowała o finalizacji umów dotyczących sprzedaży Grupy Poundland na rzecz Gordon Brothers. Udziały zostały sprzedane za symboliczną kwotę. Pepco chce skoncentrować się na własnym biznesie, o wyższym wzroście i większej marży. W średnim okresie rozważane jest odłączenie Dealz Poland.

Pepco, Poundland, Dealz - ruch na rynku dyskontów przemysłowych

W tekście piszemy o tym:

  • Jaka firma kupiła sieć Poundland od Grupy Pepco i za ile?
  • Dlaczego Pepco mus...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2025 / 07:40
StoryEditor
Zmieniają się nawyki zakupowe Polaków. Zyskują na tym sklepy convenience
Zmieniają się nawyki zakupowe Polaków. Zyskują na tym sklepy convenience (fot. Pixabay/u_y7o51deaj6)

Eksperci wskazują, że sklepy convenience będą najbardziej zyskiwać na zmianie zwyczajów zakupowych Polaków. Co działa na korzyść tego formatu sklepów detalicznych?

Klienci w maju najczęściej odwiedzali sklepy convenience 

W maju 2025 r. liczba wizyt wzrosła rok do roku w każdym badanym formacie sklepowym. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy UCE Research o nawykach klientów sklepów spożywczych

W maju 2025 r. liczba wizyt w ujęciu rok do roku wzrosła w:

  • sklepach convenience o 8,2%,
  • w hipermarketach – o 8,1%,
  • w dyskontach – o 4,7%,
  • w supermarketach – o 2,7%.​​​

Natomiast w ujęciu miesiąc do miesiąca  liczba wizyt w poszczególnych typach sklepów jest całkiem inna. W maju wzrosła liczba wizyt w sklepach  convenience (+2,7%) oraz w supermarketach (+1,2%), ale spadła w przypadku hipermarketów (-4,3 proc.) oraz dyskontów (-1,5%).

Na wyniki hipermarketów i dyskontów mogły wpłynąć większe zakupy, robione tam w drugiej połowie kwietnia przed Wielkanocą i majówką. Występowanie dłuższych okresów wolnych od pracy sprzyja robieniu zapasów w sklepach, m.in. w hipermarketach – stwierdza Mateusz Nowak, współautor raportu z Proxi.cloud.

Polacy zmieniają swoje zwyczaje zakupowe

Weronika Piekarska z Proxi.cloud podkreśla, że konsumenci w coraz większym stopniu cenią sobie wygodę i bliskość zakupów, jak i dostęp do szerokiego asortymentu w jednym miejscu.

– Coraz bardziej liczy się więc elastyczność formatu, a nie jego rozmiar. Konsument chce kupować tam, gdzie jest mu w danym momencie najwygodniej i najkorzystniej, zwłaszcza że obecnie atrakcyjnymi ofertami walczą o niego nie tylko dyskonty, ale i pozostałe formaty – dodaje ekspertka.

Weronika Piekarska wskazuje również, że prawdopodobnie konsumenci odchodzą do robienia dużych zakupów raz na tydzień, a częściej rozbijają je na więcej mniejszych wizyt lub uzupełniają koszyki w różnych typach sklepów.

– To pokazuje, że klienci łączą kanały zakupowe, wybierając dany format w zależności od potrzeb, a nie z przywiązania do jednej sieci – komentuje autorka raportu.

Sklepy convenience z większa liczbą klientów

Z raportu Proxi.cloud i UCE Research wynika też, że liczba klientów w ujęciu rok do roku wzrosła w sklepach convenience (+1,9 proc.) i hipermarketach (+1,9 proc.), natomiast spadła w przypadku supermarketów (-1,0 proc.) oraz dyskontów (-0,9 proc.).

Patrząc na liczbę klientów w sklepach w ujęciu miesiąc do miesiąca, widać, że w maju więcej osób kupowało w supermarketach (+0,6 proc.) i sklepach convenience (+0,5 proc.), z kolei liczba klientów spadła w hipermarketach (-2,5 proc.) i dyskontach (-0,5 proc.).

– Niewielkie zmiany w liczbie klientów miesiąc do miesiąca to efekt naturalnego wyhamowania po intensywnym okresie świątecznym. Maj przyniósł uspokojenie i powrót do codziennego rytmu zakupów. Takie sezonowe wahania są naturalnym elementem cyklu handlowego i warto je analizować z szerszej perspektywy czasu – uważa Weronika Piekarska.

Jak zmieniał się ruch w sieci Biedronka, Lidl i Żabka?

Raport Proxi.cloud i UCE Research zawiera także dane dotyczące ruchu w trzech największych pod względem sieci handlowych. Wynika z niego, że każda z TOP3 sieci odnotowała wzrost ruchu, ale w różnym zakresie:

  • Biedronka odnotowała wzrost liczby wizyt rok do roku,
  • Lidl miał zarówno więcej wizyt r/r, jak również większą liczbę klientów w ujęciu rok do roku;
  • Żabka zwiększyła ruch we wszystkich kategoriach, czyli miała więcej wizyt i więcej klientów zarówno w ujęciu rocznym, jak i miesięcznym.

– Te trzy sieci handlowe są coraz chętniej odwiedzane przez klientów. Może to być związane wysoką dostępnością ich placówek, szczególnie w miastach, a także ze zmieniającą się preferencją części społeczeństwa do robienia zakupów właśnie w tych placówkach – analizuje Mateusz Nowak.

Natomiast Weronika Piekarska przekonuje, że sieć Żabka jest zdecydowanym beneficjentem zmiany stylu życia konsumentów i rewolucji w zakupach.

– Współczesny klient żyje szybciej i oczekuje prostych, wygodnych rozwiązań. Z kolei Lidl i Biedronka, choć wciąż pozostają bardzo silnymi graczami na rynku, notują mniej dynamiczne zmiany ­– można przeczytać w podsumowaniu raportu.

20. czerwiec 2025 06:43