08.09.2021 / 16:04
StoryEditor

Biedronka skraca łańcuchy dostaw. Obiecuje zwiększenie obecności polskich produktów

Centrum Dystrybucyjne sieci Biedronka w Parzniewie (Biedronka)
W ciągu najbliższych dwóch lat co najmniej 90 proc. produktów spożywczych oferowanych w Biedronce ma pochodzić od lokalnych dostawców.

Sieć składa takie deklaracje w opublikowanym niedawno raporcie o zrównoważonym rozwoju. W zeszłym roku sieć kupiła 92 proc. produktów spożywczych od polskich dostawców, a 70 pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 09:15
StoryEditor
Zamiast etatu wybrali franczyzę. Ruszył nowy sklep Bricomarché w Myszkowie

Sieć Bricomarché powiększyła się o kolejny market. Tym razem nowym sklep powstał w Myszkowie w woj. śląskim. Market poprowadzi para przedsiębiorców, którzy właśnie dołączyli do Grupy Muszkieterów i zrezygnowali z pracy na etacie.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty
  • Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie
  • Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni
  • Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Nowy sklep Bricomarché w Myszkowie już otwarty

29 października 2025 r. w Myszkowie (woj. śląskie) Grupa Muszkieterów otworzyła nowy sklep Bricomarché. To już osiemnasty market DIY tej sieci na Śląsku i jednocześnie 223. placówka w Polsce.

– Dla Grupy Muszkieterów poszerzenie zespołu o kolejne dwie pełne pasji osoby, nowy punkt sprzedaży i zarazem kolejny krok na drodze do osiągnięcia masy krytycznej – podkreśla spółka franczyzowa.

Zrezygnowali z etatu, żeby poprowadzić Bricomarché w Myszkowie

Nowym sklepem Bricomarché w Myszkowie zarządzają Emilia Andrysiak-Jachowska i Krzysztof Jachowski, przedsiębiorcy, którzy niedawno dołączyli do Grupy Muszkieterów. Dla nich to na pewno odważny krok, ponieważ oboje wcześniej pracowali na etatach.

– Nasze analizy nie pozostawiały wątpliwości, że mieszkańcy Myszkowa potrzebują miejsca, które zapewni im dostęp do najwyższej jakości, sprawdzonych materiałów oraz produktów do domu i ogrodu. Cieszymy się, że uruchomiona przez nas placówka Bricomarché znajduje się w obrębie dużego parku handlowego i uzupełnia jego ofertę o produkty budowlane – mówi Krzysztof Jachowski – Nasza inwestycja to również nowe miejsca pracy na lokalnym rynku – dodaje.

Sklep Bricomarché w Myszkowie na prawie 4 tys. mkw. powierzchni

Bricomarché w Myszkowie znajduje się przy ul. Jesionowej 4d w ramach parku handlowego. Market ma powierzchnię 1890 mkw. oraz niemal 2 tys. mkw. ogrodu i wiaty budowlanej. W markecie klienci znajdą asortyment około 32 tys. produktów w czterech działach tematycznych: ogród, dekoracja, majsterkowanie i artykuły budowlane.

Dodatkowo w placówce można dokonać zakupów z wykorzystaniem bonów Pluxee (dawne Sodexo) i Grupy Muszkieterów, skorzystać z płatności na raty, a także z usług transportowych czy cięcia materiałów na miejscu.

Za sprzedaż i obsługę klienta odpowiada kadra 24 osób.  Sklep Bricomarché w Myszkowie będzie czynny od godz. 7:00 do 20:00 od poniedziałku do soboty. Natomiast w niedziele handlowe będzie otwarty od godz. 9:00 do 18:00.

Sieć Bricomarché chce zwiększyć udziały w rynku do 20 procent

Sklep Bricomarché w Myszkowie to kolejny element do realizacji strategicznych celów całej sieci. Zarząd Bricomarché chce zwiększyć udziały spółki w rynku DIY w Polsce z obecnych 12 proc. do 20 proc. w 2030 roku.

– Obroty Bricomarché w 2005 roku, czyli po pięciu latach działalności, wynosiły 300 milionów złotych. Natomiast w 2025 roku prawdopodobnie osiągniemy pułap 4,5 miliarda złotych – mówi Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce. – Natomiast w 2028 roku planujemy przekroczyć poziom 5,8 miliarda złotych i przygotowujemy sieć do kolejnego etapu rozwoju, który obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty – zapowiada Marek Sawa.

W tym celu Bricomarché planuje znaczny rozwój sieci placówek. Do tego stopnia, że rocznie sieć będzie otwierać po około 40 nowych sklepów. Oznacza to, że w 2030 roku Bricomarché może mieć 400 marketów DIY.

16.10.2025 / 13:56
StoryEditor
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla?
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla? (fot. Canva)

Polscy przedsiębiorcy napędzają rynek motoryzacyjny w naszym kraju. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu „Jakie auta kochają polscy przedsiębiorcy” opracowanego przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL). I jest w tym dużo prawdy, gdyż w 2024 r. spośród wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce ponad 2/3 nabyli klienci instytucjonalni. A co wpływa na wybór konkretnego samochodu do firmy?

W artykule przeczytasz:

  • Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?
  • Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?
  • SUV-y to już ponad połowa nowo rejestrowanych samochodów
  • Samochody premium coraz popularniejsze w firmach
  • Hybrydy i auta elektryczne wyprzedzają diesla?
  • Czy chińskie auta podbiją rynek samochodów firmowych?
  • Jakie marki najchętniej kupują przedsiębiorcy?
  • Jak będzie zmieniał się rynek?

Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar prognozuje, że w 2025 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych wzrośnie do 585 tysięcy. To stanowi wzrost o niemal 5,5 proc. rok do roku. Wyniki te są realizowane w dużej mierze dzięki aktywnym planom zakupowym firm z sektora MŚP.

Co ciekawe, praktycznie wszyscy uczestnicy najnowszego badania EFL zadeklarowali zamiar nabycia auta firmowego w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Dokładniej ujmując, 48 proc. ankietowanych ma taki plan jeszcze w bieżącym roku, a pozostałe 52 proc. planuje zakup samochodu do firmy w przyszłym roku. Około 30 proc. przedsiębiorców zamierza nabyć jedno auto, a 39 proc. planuje zakup od dwóch do pięciu pojazdów.

Przedsiębiorcy przy podejmowaniu decyzji o zakupie auta do firmy kierują się rozsądkiem. Oto najważniejsze kryteria wyboru:

  • cena – 70 proc. wskazań,
  • marka – 45 proc. wskazań,
  • wyposażenie – 41 proc. wskazań,
  • rodzaj napędu – 40 proc. wskazań,
  • całkowity przebieg – 38 proc. wskazań.

Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?

Wśród przedsiębiorców najbardziej preferowanym sposobem finansowania zakupu samochodów pozostaje leasing. Tę formę wskazało 62 proc. badanych. Na drugim miejscu plasuje się kredyt, który planuje wykorzystać 32 proc. firm. Na dalszych pozycjach jest także zakup za gotówkę (16 proc.) oraz wynajem długoterminowy (11 proc.). Warto jednak dodać, że część przedsiębiorców korzysta z kilku rozwiązań jednocześnie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 20:54