23.09.2020 / 12:01
StoryEditor

Niemal 1/3 Polaków dokonała już zakupów spożywczych online [RAPORT]

Carrefour_wprowadził_usługę click & collect_do_sklepow_osiedlowych (Carrefour Polska)
Jak wynika z raportu pt. „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?”, który opracowała firma KPMG w Polsce, już blisko 1/3 Polaków dokonała już zakupów spożywczych online, jednak pomimo pandemii COVID-19 większość woli robić zakupy w tradycyjnych sklepach. Patrząc z perspektywy poszczególnych kategorii asortymentowych podczas trwania pandemii COVID-19 sklepom internetowym w Polsce przybyło średnio 6 proc. nowych klientów, którzy przed wybuchem pandemii nie kupowali tego typu produktów online.

Pomimo wybuchu pandemii COVID-19, 66 proc. respondentów nie widziało powodu lub konieczności do rezygnacji z dokonywania zakupów spożywczych w sklepach stacjonarnych. Warto jedn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.08.2025 / 09:13
StoryEditor
"Przyspieszamy ekspansję". Sieć Żabka ma nowy cel
Grupa Żabka chce otworzyć 1 300 nowych sklepów

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Grupa Żabka otworzyła 804 nowe sklepy. ­– Przyspieszamy ekspansję. Ponad 1 300 otwarć w całym 2025 r. to nasz cel – wskazuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka. A ta ekspansja przekłada się też na przychody grupy.

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Żabka otworzyła ponad 800 nowych sklepów w I półroczu
  • Ograniczenie liczby sklepów Żabki, które są zamykane
  • Nowy cel na 2025 roku – łącznie 1300 nowych sklepów Żabka
  • Nowe sklepy Żabka przyczyniły się do znacznego wzrostu przychodów

Grupa Żabka otworzyła ponad 800 nowych sklepów w I półroczu

Najnowszy raport Grupy Żabka z wynikami finansowymi za pierwsze półrocze 2025 rok pokazuje szybki rozwój sieci pod kątem liczby placówek. Tylko w pierwszej połowie 2025 r. Grupa Żabka otworzyła 804 nowe sklepy. Mowa tu zarówno o sklepach Żabka, jak i o punktach Żabka Nano oraz Froo na rynku rumuńskim.

 Oznacza to, że w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Grupa Żabka otworzyło o 90 więcej sklepów (13 proc.) niż w analogicznym okresie 2024 r. Dzięki temu na koniec czerwca 2025 r. sieć liczyła już 11 793 sklepy, co oznacza wzrost o niemal 11 proc. r/r. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.08.2025 / 18:39
StoryEditor
Lidl poluje na młodych klientów Coca-Coli i PepsiCo. To strategicznie zaplanowana ofensywa marki własnej
Kadr z reklamy Freeway Coli, marki własnej Lidla (fot. materiały prasowe)

Nowa kampania Lidla przyciąga uwagę nie tylko wakacyjnym klimatem i muzyką Bruno Marsa. Kluczowym motywem jest puszka coli. Przez pierwsze sekundy pozostaje bez widocznego logo, budząc konkretne skojarzenia. Czy sieci handlowe chcą odebrać lojalnych klientów gigantom takim jak Coca-Cola?

Reklama Lidla, promująca Freeway Colę, rozpoczyna się klasycznie: letni klimat, muzyka, grupa młodych ludzi. W centrum – puszka coli, trzymana w ręku, z charakterystycznym czerw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. sierpień 2025 22:10