25.07.2017 / 10:44
StoryEditor

Makro zachęca Polaków do walki z marnowaniem żywności

Na zdj. hala Makro Cash&Carry w Warszawie (fot. materiały własne)
Makro Polska prowadzi akcję "Nie marnuję, pakuję", skierowaną do właścicieli lokali gastronomicznych i konsumentów. Sieć hurtowni liczy na to, że dzięki temu projektowi uda się przyczynić do zmniejszenia skali marnowania żywności w Polsce.

Przeciętny Polak marnuje rocznie 52 kg żywności, a w sumie ilość marnowanego w naszym kraju jedzenia odpowiada pojemności 50 tys. tirów. Najwięcej jedzenia marnuje się w gospoda...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
16.12.2025 / 16:27
StoryEditor
Grupę Eurocash czeka walka z Żabką na dwóch polach. Ekspert ocenia strategię spółki
Ekspert o nowej strategii Grupy Eurocash. Czy wygra z Żabką? (fot. Grupa Eurocash + Blackpartners)

Ekspert z Blackpartners ocenia, że stworzenie wspólnej sieci sklepów dla Grupy Eurocash to dobry pomysł, choć ma też wiele zastrzeżeń do nowej strategii spółki. – W prezentacji może to wyglądać wspaniale, ale diabeł tkwi w szczegółach – ostrzega Mikołaj Lipiński. Powodzenie planu będzie zależeć od skutecznej rywalizacji m.in. z Żabką.

W artykule przeczytasz:

  • Ekspert: nowa strategia Grupy Eurocash to dobra reakcja na trendy w handlu
  • Rynek nie wierzy w synergie kosztowe w Grupie Eurocash?
  • Budowa Sieci Sklepów „Stąd” – połowicznie dobry pomysł Grupy Eurocash
  • Eurocash kontra Żabka: Walka na dwóch frontach
  • Klucz do sukcesu: szczegóły operacyjne i wdrożenie strategii
  • Kiedy można spodziewać się efektów nowej strategii?

Ekspert: nowa strategia Grupy Eurocash to dobra reakcja na trendy w handlu

Mikołaj Lipiński, członek zarządu w Blackpartners, analizując nową strategię Grupy Eurocash, wskazuje, że odpowiada ona na wyzwania rynkowe i trendy handlowe. Jednym z największych plusów, jakie widzi w dokumencie, jest stopniowa rezygnacja z nierentownej części hurtowej, która silnie angażowała zasoby gotówkowe spółki.

Więcej o samej strategii przeczytasz w artykule: Eurocash ogłasza nową strategię! Grupa zwolni 3000 osób, zamknie ponad 150 sklepów i hurtowni.

Ekspert uważa również, że postawienie na rozwój platformy internetowej Frisco, to dobre posunięcie. Pozytywnym aspektem w strategii Grupy Eurocash jest także mocniejsze zaangażowanie w segment marketów alkoholowych (Duży Ben) oraz nacisk na integrację sieci sklepów franczyzowych.

Rynek nie wierzy w synergie kosztowe w Grupie Eurocash?

Członek zarządu Blackpartners wyjaśnia również, dlaczego inwestorzy giełdowi zareagowali dość negatywnie na nową strategię. W jego opinii, rynek nie ufa do końca osiągnięciu pełnych synergii kosztowych przedstawionych przez Grupę Eurocash.

– Nikt do końca nie wierzy w te wszystkie synergie kosztowe, które się pojawiają w nowej strategii Grupy Eurocash. Takie oszczędności zawsze ładnie wyglądają w Excelu, a w praktyce to rzadko kiedy wychodzi idealnie zgodnie z planem. Za to giełda zareagowała spadkami akcji spółki na te jednorazowe odpisy, które się pojawią – zauważa Mikołaj Lipiński. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 17:37
StoryEditor
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia (fot. Kaufland + Glovo)

Kaufland testuje usługę zakupu swoich produktów za pośrednictwem Glovo. Teraz sieć wstępnie podsumowuje pierwsze tygodnie pilotażu. – Skala zamówień 2-krotnie przekroczyła nasze założenia – informuje Marcin Cieślik. A co najczęściej wybierają klienci Kauflandu na Glovo?

W artykule przeczytasz: 

  • Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie
  • Kaufland testuje Glovo w Krakowie
  • Jak klienci Kauflandu podchodzą do pilotażu Glovo?
  • Jakie produkty najczęściej wybierają klienci Kauflandu poprzez Glovo?
  • Sieć testuje kolejne rozwiązania w ramach pilotażu w Krakowie
  • W jakich miastach jeszcze będzie dostępna oferta Kauflandu na Glovo?

Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie

Marcin Cieślik z Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska wstępnie podsumowuje wyniki pilotażu usługi Glovo w sklepach Kaufland. Sieć już teraz twierdzi, że wyniki są rewelacyjne.

– Skala zamówień online w pierwszych trzech tygodniach pilotażu usługi Glovo w Kaufland dwukrotnie przekroczyła nasze założenia finansowe. Praktycznie każdy kolejny dzień przynosi nam nowy rekord pod względem liczby zamówień, co pokazuje, że klienci bardzo pozytywnie reagują na naszą ofertę – podkreśla Marcin Cieślik.

Kaufland testuje Glovo w Krakowie

Usługa Glovo została wdrożona w listopadzie 2025 roku w Krakowie. Klienci Kauflandu mogą korzystać z usługi Glovo od 7:00 do 22:30 od poniedziałku do soboty. Zasięgiem usługa obejmuje cały Kraków.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: Kaufland debiutuje na Glovo. Sieć zdradza plany rozwoju sprzedaży online [NASZ NEWS]

Sieci handlowej zależało, aby klientom w kanale online zapewnić podobną obsługę, jak w sklepach stacjonarnych. Z tego powodu Kaufland w obu kanałach oferuje identyczne ceny, pełen dostęp do artykułów promocyjnych. Klienci korzystający z Glovo mają również dostęp do oferty działu owoce–warzywa i piekarni. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 68% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. grudzień 2025 12:59