24.10.2019 / 13:37
StoryEditor

Biedronka upatruje szans we wzroście płacy minimalnej. Jednak sieć obawia się inflacji

(fot. materiały prasowe, Jeronimo Martins)
Biedronka postrzega zapowiadany przez Prawo i Sprawiedliwość plan wzrostu płacy minimalnej do 4 tys. zł brutto w 2023 r. nie tylko w kategorii rosnących kosztów pracy, ale i szansy na rozwój biznesu. Sieć należąca do Jeronimo Martins zauważa, że podwyżki wynagrodzeń w kraju przyczynią się do większej zasobności portfela Polaków i koniec końców przełożą się na większe zakupy w sklepach dyskontera.

- Wzrost płacy minimalnej ma pozytywny aspekt - mówiła w czwartek w Lizbonie Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins. Jak wskazała, podwyżka najniższych wynag...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 17:48
StoryEditor
Polska to nie raj dla producentów przetworów. Ogórki kiszone i dżem ze sklepu nie mają startu do domowych [BADANIE]

Producenci przetworów owocowo-warzywnych nie mają w Polsce lekko. Choć dwoją się i troją to trzy czwarte mieszkańców naszego kraju nadal woli ogórki kiszone, dżemy czy soki domowej produkcji od tych kupionych w sklepie – wynika z najnowszego Barometru Providenta. Skąd ta miłość do weków robionych własnych sumptem?

Zdaniem Polaków domowe przetwory przewyższają te sklepowe przede wszystkim pod względem smaku i jakości. W ocenie 43 proc. osób badanych w sierpniu br. w ramach Barometru P...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2025 / 16:35
StoryEditor
Stokrotka coraz bliżej tysiąca sklepów. Rekordowe inwestycje i walka o rentowność
Market Stokrotka (mat. prasowe)

Stokrotka nie zwalnia tempa i planuje największe w historii inwestycje. Sieć przeznaczy w 2025 roku ponad 300 mln zł na rozwój i modernizację sklepów, a także na nowe technologie i logistykę. Choć miniony rok zakończyła stratą, zarząd zapowiada poprawę efektywności i dalszą ekspansję. Czy symboliczny próg tysiąca sklepów będzie momentem przełomowym?

Stokrotka, należąca do litewskiej grupy Maxima, w tym roku planuje powiększyć sieć o około 40 sklepów. To pozwoli jej osiągnąć długo zapowiadany cel – tysiąc placówek. W 2024 ro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 08:32