21.02.2020 / 17:07
StoryEditor

Pedro Soares Dos Santos, CEO Jeronimo Martins: Wysoka inflacja jest największym wrogiem handlu

Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins (Jeronimo Martins / Biedronka)
- Jeśli inflacja będzie rosnąć w takim tempie jak obecnie, to zacznę się martwić. Być może już jest za wysoka – powiedział Pedro Soares Dos Santos, prezes zarządu i CEO Grupy Jeronimo Martins. Dodał, że o ile umiarkowana inflacja pomaga handlowi, to zbyt wysoka może się stać jego największym wrogiem.

Prezes Grupy Jeronimo Martins odniósł się w ten sposób do wysokiej dynamiki wzrostu cen w Polsce, z którym mamy do czynienia w ostatnich miesiącach. Według danych GUS, w styczn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.05.2024 / 12:23
StoryEditor
Kary za shrinkflację. Nie tylko rząd Francji podejmuje walkę z tymi praktykami
Supermarket w Busan w Korei Południowej (Shutterstock)
Producenci i dostawcy żywności w Korei Południowej będą zobowiązani do informowania kupujących, jeśli zmniejszą opakowania swoich produktów. W przypadku braku odpowiedniej adnotacji przedsiębiorców czeka kara w wysokości do 10 mln wonów (ok. 30 tys. zł).

O przewidywanych karach za oferowanie mniejszych opakowań za tę samą cenę poinformował w piątek, 3 maja br., południowokoreański urząd antymonopolowy. Nowe przepisy zatwierd...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.05.2024 / 10:46
StoryEditor
Makro z ponad 100 mln straty. Jak na finanse firmy w Polsce wpłynął atak hakerski?
Makro (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Spółka Makro Cash and Carry Polska, operator hurtowni spożywczych i sklepów franczyzowych Odido, w roku finansowym 2022/23 osiągnęła przychód w wysokości 7 mld zł wobec 6,79 mld zł rok wcześniej. Niski wzrost przychodu i stratę w wysokości niemal 108 mln zł firma tłumaczy jednorazowymi zdarzeniami o istotnym znaczeniu.

Przychody Makro w roku finansowym zakończonym 30 września 2023 roku były jedynie o 3,13 proc. wyższe niż rok wcześniej, co przy średniorocznej inflacji w wysokości 11,4 proc., s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. maj 2024 18:59