12.04.2021 / 11:37
StoryEditor

Carrefour będzie rozwijał koncept Outletów. Strefy dyskontowe pojawią się nie tylko w hiper-, ale także w supermarketach

Strefa Outlet w hipermarkecie Carrefour Wileńska w Warszawie (Materiały własne)
W 2021 r. liczba stref outletowych w sklepach sieci Carrefour w Polsce wzrośnie z sześciu obecnie do 18 na koniec roku – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Operator chce także zmodyfikować swój koncept wyprzedażowy, tak aby mógł zostać wprowadzony do supermarketów, dotychczas tworzono je tylko w hipermarketach.

Jak wskazują przedstawiciele sieci Carrefour obecnie w hipermarketach francuskiej sieci w Polsce działa sześć stref Carrefour Outlet. „Są to na razie sklepy testowe, a o dalszej ekspansji zdecydujemy po testach, niemniej jednak dotychczasowe wyniki oceniamy pozytywnie” – informuje operator.

W 2021 r. Carrefour planuje mieć łącznie 18 stref Outlet. Pojawią się one w różnych formatach sklepów: od supermarketów po duże hipermarkety. „Skala konceptów jest dostosowana do powierzchni sklepów” – zapewnia Carrefour.

Dotychczasowe testy pokazały, że koncept wpisuje się w oczekiwania klientów sieci. Operator nie chce jednak zdradzić wyników sprzedaży punktów testowych, które ruszyły jesienią ub. roku.

Przedstawiciele sieci jako powód uruchomienia nowego konceptu handlowego Carrefour Outlet wskazują „zmieniającą się sytuacją rynkową i ekonomiczną oraz chęć zdywersyfikowania oferty”. Podkreślają, że strefy wyprzedażowe skierowane są „przede wszystkim do klientów poszukujących okazji, mocnych ofert i dobrych cen.”

W zależności od sklepu, w strefie Carrefour Outlet klienci znajdą ok 400 produktów z kategorii przemysłowych - w tym m.in. RTV/AGD, artykuły wyposażenia wnętrz, dekoracyjne, sportowe, zabawki - z rabatami sięgającymi do 70 proc. i cenami zaczynającymi się od 1 zł. 

Można dodać, także kilka innych powodów, dla których firma zdecydowała się na uruchomienie nowego projektu. Przede wszystkim, to chęć nawiązania bardziej efektywnej konkurencji z dyskontami takimi jak Lidl i Biedronka, i podkreślenia, że hipermarkety oferują szeroką ofertę produktów w niskich cenach. Jest to tym samym próba ściągnięcia do sklepów dodatkowej grupy konsumentów zainteresowanych promocjami i okazjami. Kolejna kwestia, to efektywne zagospodarowanie potężnych powierzchni handlowych, którymi dysponują hipermarkety.

Strefy Outlet w sklepach Carrefour działają obecnie w sześciu lokalizacjach, czyli w Parku Handlowym Zakopianka w Krakowie, w warszawskich centrach handlowych Atrium Targówek i Galeria Wileńska, Galerii Morena w Gdańsku, a także w hipermarketach zlokalizowanych na warszawskim Bemowie przy ul. Powstańców Śląskich 126, a także w Łodzi przy ul. Szparagowej 7.

Carrefour Polska to sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

05.06.2025 / 08:18
StoryEditor
Aż 80 proc. Polaków zaciska pasa. Na tych produktach oszczędzamy [RAPORT]
Wielu Polaków ma dosyć wyrzeczeń. Ale i tak 80 proc. oszczędza na zakupach (Fot. Pexels/ Kampus Production)

– Wielu Polaków ma już dosyć wyrzeczeń i mogą decydować się na powrót do tzw. normalności – uważają eksperci. Mimo tego tylko co piąty Polak nie musi zaciskać pasa. Na czym Polacy oszczędzają najczęściej, a na czym najrzadziej?

W artykule przeczytasz:

  • Wielu Polaków ma dosyć wyrzeczeń
  • TOP6 produktów, na których najczęściej oszczędzamy
  • TOP4 produkty, na których najrzadziej oszczędzamy
  • Dl...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.06.2025 / 09:37
StoryEditor
Nils Swolkień, CEO Castorama Polska: Obciążenia regulacyjne i podatkowe powinny zostać zmniejszone!
Nils Swolkień, CEO Castorama Polska (fot. mat. prasowe)

"Sektor handlowy w Europie stoi przed wieloma wyzwaniami, ale również ogromnymi możliwościami. Aby zwiększyć konkurencyjność, firmy muszą przyjąć innowacyjne strategie, które pozwolą im wyróżnić się na rynku i sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów" - uważa Nils Swolkień, dyrektor generalny Castorama Polska.

Szef Castorama Polska w komentarzu opublikowanym w raporcie "Handel w Unii Europejskiej" podkreśla, że aby zwiększać konkurencyjność sektora handlowego w Europie, kluczowe jest ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 22:32