19.08.2019 / 17:02
StoryEditor

Jak rosły koszty biznesu w sieci Dino?

(Dino Polska)
Koszt własny sprzedaży w spółce Dino Polska stanowił odpowiednio 75,7 proc. i 76,5 proc. przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2019 i I pół. 2018 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 598,9 mln zł, czyli o 29,2 proc., do 2 649,2 mln zł w I pół. 2019 r. w porównaniu z 2 050,4 mln zł w I pół. 2018 r., przy odpowiednim 30,5-procentowym wzroście przychodów ze sprzedaży. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino w związku z ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).

Koszty sprzedaży i marketingu

Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 148,0 mln zł, czyli o 34,5 proc., do 577,1 mln zł w I pół. 2019 r. w porównaniu z 429,1 mln zł w I pół. 201...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 14:29
StoryEditor
Mega fuzja na rynku dyskontów wisi w powietrzu. Aldi Nord i Aldi Süd połączą się?
Mega fuzja wisi w powietrzu. Aldi Nord i Aldi Süd połączą się (fot. archiwum + materiały prasowe)

Aldi Nord i Aldi Süd mogą połączyć się i działać jako jedna gigantyczna sieć handlowa. Co ta mega fuzja oznaczałoby dla całej branży?

W artrykule przeczytasz:

  • Czy sieci handlowe Aldi Nord i Aldi Süd zjednoczą siły?
  • Dlaczego doszło do rozłamu w sieci sklepów Aldi?
  • Jak przebiega podziała między sieciami Aldi?
  • Co oznaczałby dla rynku ich ponowne połączenie?

Czy sieci handlowe Aldi Nord i Aldi Süd zjednoczą siły?

Jak podaje niemiecki „WirtschaftWoche” wkrótce może dojść do połączenia dwóch siostrzanych sieci handlowych: Aldi Nord i Aldi Süd. Podobno o takiej możliwości rozmawiają rodziny obu założycieli spółek. Gdyby tak się stało, wówczas powstałaby wspólny holding, w której udziały zostałyby podzielone równo pomiędzy fundacje reprezentujące różne gałęzie rodziny.

Takie informacje mają pochodzić z otoczenia rodziny założycielu obu sieci marketów. Byłby to kolejny kierunek we współpracy między oboma podmiotami, która i tak jest już dość ścisła. W ostatnim czasie współpraca została rozszerzona nawet na marki własne oraz niektóre kampanie reklamowe.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.06.2025 / 11:48
StoryEditor
Lidl rusza z budową swojej największej inwestycji w Polsce. Marcin Stopa: To kolejny krok w długofalowej strategii ekspansji sieci
Centrum dystrybucji Lidl (mat. prasowe)

Lidl Polska rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjnego w Skawinie, niedaleko Krakowa. Otwarcie obiektu planowane jest na wiosnę 2027 roku. Będzie to największy magazyn Lidl w Polsce i kolejny krok w długofalowej strategii ekspansji sieci.

Inwestycja o powierzchni zabudowy wynoszącej około 74,5 tys. mkw. będzie pełnić kluczową rolę w optymalizacji łańcucha dostaw i zwiększeniu efektywności operacyjnej sieci, umożl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 23:23