25.06.2024 / 12:58
StoryEditor

Ikea zwalnia pracowników. Na bruk może pójść nawet 200 osób

Spółka Ikea Industry potwierdziła, że zwalnia 40 pracowników zakładu produkcyjnego w Wielbarku. Z doniesień lokalnych mediów wynika, że finalnie pracę w nim może stracić nawet 200 osób (fot. Shutterstock)
Spółka Ikea Industry zdecydowała się na grupowe zwolnienia w jednym z zakładów produkcyjnych. Pracę w nim straci 40 osób, ale na tym redukcja zatrudnienia może się nie skończyć.

Zakładem Ikea Industry objętym zwolnieniami jest fabryka zlokalizowana w Wielbarku w województwie warmińsko-mazurskim produkująca meble z litego drewna sosnowego.

Zakład ten zatrudniał dotąd około 1,5 tys. pracowników. Ikea zdecydowała się właśnie zredukować jego załogę o 40 osób, czyli 2,7 proc.

Pracownicy fabryki twierdzą jednak, że na tej liczbie zwolnienia się nie skończą. "Tygodnik Szczytno”, na który powołuje się portal bankier.pl, podaje, że finalnie mogą one objąć nawet 200 osób.

Jak Ikea tłumaczy się zwolnień?

Władze firmy Ikea na razie oficjalnie potwierdziły redukcję 40 miejsc pracy. Maciej Krzyczkowski z biura prasowego Ikea Industry w rozmowie z "Tygodnikiem Szczytno" stwierdził, że powodem zwolnień jest obserwowany od pewnego czasu spadek zamówień na niektóre rodziny produktów oraz fiasko wprowadzonych działań zaradczych, które "okazały się niewystarczające".

Krzeczkowski zapewnił jednocześnie, że firma będzie wspierać zwalniane osoby, oferując im odprawy oraz pomoc w poszukiwaniu nowych miejsc pracy. 

Czym zajmuje się Ikea Industry?

Ikea Industry to największy producent mebli drewnianych na świecie. Posiada 38 zakładów produkcyjnych w ośmiu krajach, które wytwarzają meble z drewna litego i z płyt drewnopochodnych, oferowane w sklepach Ikea.

Gros z nich pochodzi z polskich fabryk, które zlokalizowane są m.in. w Goleniowe, Lubawie, Orli, Resku, Stalowej Woli, Stepnicy, Wielbarku, Zbąszynku i Babimoście. Z danych podawanych przez firmę wynika, że co piąty produkt Ikea oferowany na świecie powstaje w naszym kraju.

24.07.2025 / 14:47
StoryEditor
Dino weszło do kolejnego dużego miasta. Tym razem zadebiutowało w...
Sklep sieci Dino/zdjęcie ilustracyjne (fot. Fotokon/Shutterstock)

Sieć dyskontów Dino, choć kojarzy się raczej z wsiami i małymi miejscowościami, coraz częściej pojawia się w dużych miastach. Niedawno zadebiutowała w Gdańsku, pisaliśmy też o jej planach uruchomienia dwóch pierwszych sklepów w Warszawie. Dziś natomiast Dino weszło do innego dużego miasta.

Pierwsze Dino ruszyło dzisiaj - czyli w czwartek, 24 lipca - w Olsztynie, przy ul. Kubusia Puchatka 3. To 20. pod względem populacji miasto w Polsce - mieszka w nim ok. 170 t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.07.2025 / 11:16
StoryEditor
Żabka stawia na alkohol. Uruchamia nową platformę do zakupu produktów premium
Żabka Jush (fot. Shutterstock)

Detalista uruchomił platformę Alcostore. Żabka chce w ten sposób dotrzeć do konsumentów z alkoholami premium. Stosowne informacje pojawiły się w aplikacji Jush.

O sprawie pisze portal XYZ.pl, który zwraca uwagę, że usługa wystartowała 8 lipca. Stosowna zakładka pojawiła się już zresztą w aplikacji Jush, ale całość jest dopiero wdrażana,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 03:58