06.06.2024 / 16:06
StoryEditor

Kaufland rośnie w siłę. Do granicy 250 sklepów w Polsce sieci pozostało już tylko kilka kroków

Sieć Kaufland ma już w Polsce 246 sklepów. Ostatni został otwarty 6 czerwca w gdyńskiej dzielnicy Karwiny (fot. materiały prasowe) 
6 czerwca Kaufland Polska otworzył 246. sklep na naszym rynku. Nowo uruchomiona placówka jest trzecią pod tym szyldem zlokalizowaną w Gdyni i czwartą w trójmieście. Jakie rozwiązania zostały wprowadzone w tym obiekcie?

Otwarty dziś sklep sieci Kaufland jest zlokalizowany przy ul. Nowowiczlińskiej 30 w gdyńskiej dzielnicy Karwiny. Oznacza to, że placówka znajduje się w pobliżu nowego węzła obwodnicy Trójmiasta i drogi ekspresowej S6.

Prawie 3 tysiące metrów podzielonych między Kaufland i lokalnych najemców

Placówka ma około 2,8 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Poza marketem sieci Kaufland zajmującym największą część powierzchni znajduję się w niej również pasaż handlowy, w którym znajdują się stoiska wynajęte przez lokalne firmy handlowo-usługowe. Są wśród nich m.in. stoisko wędliniarskie, piekarniczo-cukiernicze, sklep z artykułami dla zwierząt oraz punkt dorabiania kluczy.

Lokalni najemcy uzupełniają ofertę sklepu Kaufland, kilkanaście tysięcy artykułów spożywczych, drogeryjnych i przemysłowych. Klienci znajdą w niej m.in. szeroki asortyment serów, wędlin, przekąsek oraz wyrobów garmażeryjnych dostępny przy ladzie obsługowej. Warto też wspomnieć o wędlinie i mięsie pochodzących z własnej wędzarnia oraz grill. W placówce znajduje się też strefa świadomego odżywania, w ramach której Kaufland oferuje produkty z obniżoną zawartością cukru, a także artykuły bezglutenowe, wegańskie i wegetariańskie.

Zakupy w nowoczesnym i zielonym wydaniu

W markecie w Gdyni sieć wdrożyła kilka nowoczesnych rozwiązań ułatwiających dokonywanie codziennych zakupów. Należy do nich usługa K-Scan umożliwiająca samodzielne skanowanie produktów za pomocą mobilnego skanera lub smartfonu z zainstalowaną aplikacją Kaufland. Kolejnym udogodnieniem są nowoczesne panele dotykowe, które pozwalają zarejestrować kartę Kaufland Card, sprawdzić cenę produktów, a przy ladzie obsługowej – zapoznać się ze składem produktów oferowanych na wagę. Klienci nowo otwartego gdyńskiego marketu mają w nim też do dyspozycji kasy samoobsługowe oraz szafki depozytowe. Dodatkowo w sklepie zamontowano cyfrowe ekrany reklamowe, na których wyświetlane są aktualne promocje, jak również informacje dotyczące zrównoważonego rozwoju.

Skoro mowa o tym równoważnym rozwoju, to sieć Kaufland sukcesywnie wprowadza rozwiązania mające na celu minimalizowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko naturalne, dlatego w nowym sklepie w Gdyni zamontowano energooszczędne oświetlenie LED, a także elektroniczne etykiety cenowe w strefie owoców i warzyw. W placówce przy ul. Nowowiczlińskiej funkcjonuje także system odzysku ciepła odpadowego z instalacji chłodniczych. Klienci mogą oddać kaucjonowane butelki szklane do butelkomatu, który generuje bon o wartości kaucji - do wykorzystania w trakcie zakupów w sklepach sieci.

Między hipermarketem a dyskontem, czyli jak działa Kaufland?

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferujących artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1,5 tys. sklepów i zatrudnia około 155 tys. pracowników. Tak jak wspomnieliśmy, w Polsce sieć ma obecnie 246 marketów, a zatrudnia około 15,5 tys. pracowników.

Model działania Kauflandu wymaka się standardowym klasyfikacją, ponieważ placówki tej sieci są czymś pomiędzy hipermarketami a dyskontami. W sklepach pod tym szyldem, poza artykułami sygnowanymi markami producenckimi, znajduje się też duży wybór produktów private labels. Portfolio marek własnych sieci Kaufland obejmuje takie brandy jak: K-Favourites (wyroby delikatesowe), K-Classic (artykuły spożywcze, przekąski, chemia domowa), K-Bio (żywność ekologiczna), Liv&Bo (artykuły dekoracyjne dla domu) czy Bevola (kosmetyki).

Kaufland, podobnie jak Lidl, należy do niemieckiej grupy Schwarz.           

13.05.2025 / 13:23
StoryEditor
Żabka mocno rozwija ofertę street food. “Musimy wykonać wiele pracy, by zakorzenić ją w głowach naszych klientów”
Żabka stawia na rozwój oferty gastronomicznej (fot. Żabka Polska)

- Praktycznie co piąta wizyta w sklepach naszej sieci zawiera w sobie produkty z kategorii QMS (Quick Meal Solutions) - mówił podczas konferencji Grupy Żabka Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Office. Przedstawiciel marki zapewnił także, że firma stale rozwija segment gastronomiczny, wyposażąc kolejne placówki w nowoczesne piece, jak i wdrażając do oferty nowe pozycje.

We wtorek 13 maja odbyła się konferencja Grupy Żabka, podczas której omówiono wyniki finansowe osiągnięte przez firmę w pierwszym kwartale 2025 roku. Przedstawiciele sieci podsu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.05.2025 / 16:35
StoryEditor
Pracownicy Biedronki wściekli na zmiany w premiach. Solidarność w akcji [NASZ NEWS]
Pracownikom Biedronki nie podoba się nowy system premiowania (fot. Jakub Sadowski/wiadomoscihandlowe.pl/zdjęcie ilustracyjne)

Nowy system obliczania premii w Biedronce nie spełnia swojej roli - to główna teza zawarta w petycji do zarządu dyskontowej sieci, pod którą NSZZ Solidarność zbiera podpisy osób zatrudnionych w firmie. Pracownicy żądają przywrócenia poprzedniego systemu przyznawania premii, który w ich ocenie był "bardziej zrozumiały i dawał realne, odczuwalne wsparcie finansowe".

Nowy system premii w Biedronce budzi kontrowersję wśród pracowników

Autorzy datowanej na 16 maja petycji, której kopię widział portal wiadomoscihandlowe.pl, chcą od zarządu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 16:01