06.06.2024 / 16:06
StoryEditor

Kaufland rośnie w siłę. Do granicy 250 sklepów w Polsce sieci pozostało już tylko kilka kroków

Sieć Kaufland ma już w Polsce 246 sklepów. Ostatni został otwarty 6 czerwca w gdyńskiej dzielnicy Karwiny (fot. materiały prasowe) 
6 czerwca Kaufland Polska otworzył 246. sklep na naszym rynku. Nowo uruchomiona placówka jest trzecią pod tym szyldem zlokalizowaną w Gdyni i czwartą w trójmieście. Jakie rozwiązania zostały wprowadzone w tym obiekcie?

Otwarty dziś sklep sieci Kaufland jest zlokalizowany przy ul. Nowowiczlińskiej 30 w gdyńskiej dzielnicy Karwiny. Oznacza to, że placówka znajduje się w pobliżu nowego węzła obwodnicy Trójmiasta i drogi ekspresowej S6.

Prawie 3 tysiące metrów podzielonych między Kaufland i lokalnych najemców

Placówka ma około 2,8 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Poza marketem sieci Kaufland zajmującym największą część powierzchni znajduję się w niej również pasaż handlowy, w którym znajdują się stoiska wynajęte przez lokalne firmy handlowo-usługowe. Są wśród nich m.in. stoisko wędliniarskie, piekarniczo-cukiernicze, sklep z artykułami dla zwierząt oraz punkt dorabiania kluczy.

Lokalni najemcy uzupełniają ofertę sklepu Kaufland, kilkanaście tysięcy artykułów spożywczych, drogeryjnych i przemysłowych. Klienci znajdą w niej m.in. szeroki asortyment serów, wędlin, przekąsek oraz wyrobów garmażeryjnych dostępny przy ladzie obsługowej. Warto też wspomnieć o wędlinie i mięsie pochodzących z własnej wędzarnia oraz grill. W placówce znajduje się też strefa świadomego odżywania, w ramach której Kaufland oferuje produkty z obniżoną zawartością cukru, a także artykuły bezglutenowe, wegańskie i wegetariańskie.

Zakupy w nowoczesnym i zielonym wydaniu

W markecie w Gdyni sieć wdrożyła kilka nowoczesnych rozwiązań ułatwiających dokonywanie codziennych zakupów. Należy do nich usługa K-Scan umożliwiająca samodzielne skanowanie produktów za pomocą mobilnego skanera lub smartfonu z zainstalowaną aplikacją Kaufland. Kolejnym udogodnieniem są nowoczesne panele dotykowe, które pozwalają zarejestrować kartę Kaufland Card, sprawdzić cenę produktów, a przy ladzie obsługowej – zapoznać się ze składem produktów oferowanych na wagę. Klienci nowo otwartego gdyńskiego marketu mają w nim też do dyspozycji kasy samoobsługowe oraz szafki depozytowe. Dodatkowo w sklepie zamontowano cyfrowe ekrany reklamowe, na których wyświetlane są aktualne promocje, jak również informacje dotyczące zrównoważonego rozwoju.

Skoro mowa o tym równoważnym rozwoju, to sieć Kaufland sukcesywnie wprowadza rozwiązania mające na celu minimalizowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko naturalne, dlatego w nowym sklepie w Gdyni zamontowano energooszczędne oświetlenie LED, a także elektroniczne etykiety cenowe w strefie owoców i warzyw. W placówce przy ul. Nowowiczlińskiej funkcjonuje także system odzysku ciepła odpadowego z instalacji chłodniczych. Klienci mogą oddać kaucjonowane butelki szklane do butelkomatu, który generuje bon o wartości kaucji - do wykorzystania w trakcie zakupów w sklepach sieci.

Między hipermarketem a dyskontem, czyli jak działa Kaufland?

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferujących artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1,5 tys. sklepów i zatrudnia około 155 tys. pracowników. Tak jak wspomnieliśmy, w Polsce sieć ma obecnie 246 marketów, a zatrudnia około 15,5 tys. pracowników.

Model działania Kauflandu wymaka się standardowym klasyfikacją, ponieważ placówki tej sieci są czymś pomiędzy hipermarketami a dyskontami. W sklepach pod tym szyldem, poza artykułami sygnowanymi markami producenckimi, znajduje się też duży wybór produktów private labels. Portfolio marek własnych sieci Kaufland obejmuje takie brandy jak: K-Favourites (wyroby delikatesowe), K-Classic (artykuły spożywcze, przekąski, chemia domowa), K-Bio (żywność ekologiczna), Liv&Bo (artykuły dekoracyjne dla domu) czy Bevola (kosmetyki).

Kaufland, podobnie jak Lidl, należy do niemieckiej grupy Schwarz.           

31.07.2025 / 16:43
StoryEditor
Wyprawka szkolna już w lipcu. Kiedy kupują i jak się z tym czują polskie matki?
Niektórzy rodzice kupują wyprawkę szkolną już w lipcu (fot. Pepco)

Z badania Grupy IQS zrealizowanego na zlecenie Pepco wynika, że co piąta ankietowana mama zaczyna kompletowanie wyprawki już w lipcu. Wiele osób szuka oszczędności.

Badania przeprowadzone przez Grupę IQS na zlecenie Pepco wskazują, że 21 proc. ankietowanych rozpoczyna zakupy wyprawkowe już lipcu, a wśród mam młodszych dzieci (7-9 lat) ten o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.08.2025 / 10:22
StoryEditor
Hebe zwiększa "asertywność cenową". Oto najnowsze wyniki finansowe drogeryjnej sieci
Na zdj. drogeria Hebe (fot. Hebe)

Sprzedaż Hebe w pierwszym półroczu 2025 r. była o 7,3 proc. wyższa (w walucie lokalnej) niż rok wcześniej. Z kolei tzw. sprzedaż porównywalna sieci drogerii należącej do Jeronimo Martins wzrosła o skromne 1,3 proc.

Hebe wygenerowało w minionym półroczu przychody ze sprzedaży na poziomie 297 mln euro. To wzrost względem pierwszego półrocza 2024 r. o 9,4 proc.

Topniejące marże Hebe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. sierpień 2025 12:00