19.07.2025 / 10:00
StoryEditor

Lidl dyskretnie modyfikuje swój model biznesowy. Nadchodzi nowy etap w strategii premiumizacji dyskontów [ANALIZA]

Lidl dyskretnie premiumizuje swój dział piekarniczy – zachęcając klientów do postrzegania rustykalnego pieczywa jako rzemieślniczego luksusu, a nie podstawowego produktu dyskontowego. Detalista poczynił znaczący krok naprzód, wprowadzając markę własną premium "Deluxe" do segmentu piekarni w sklepach – posunięcie, którego nie zaobserwowano jeszcze w wielu lokalizacjach, a które sygnalizuje głębszą ewolucję modelu sprzedaży detalicznej.

Tradycyjnie marka "Deluxe" była zarezerwowana dla sezonowych produktów pakowanych, szczególnie w okresach wzmożonego ruchu świątecznego, takich jak Boże Narodzenie i Wielkanoc, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2025 / 17:44
StoryEditor
Wojanki w Żabce. Sprawdzamy czy kultowy napój będzie jeszcze w sprzedaży
Wojanki w Żabce. Sprawdzamy czy kultowy napój będzie jeszcze w sprzedaży

Wojanek w miesiąc stał się prawdziwym hitem sprzedaży w sklepach Żabka. Na czym polega jego fenomen Wojanka? Czy jest to oferta limitowana?

W artykule przeczytasz:

  • Wojanki w Żabce schodzą na pniu
  • Napój „Wojanek” – co to jest? Dlaczego jest tak popularny?
  • Ile kosztują Wojanki?

  • Jakie są smaki i skład napoju Wojanek?

  • Czy „Wojanki” będą jeszcze w sprzedaży?

Wojanki w Żabce schodzą na pniu

"Wojanków nie ma",  "Brak wojanków" – podobne informacje napisane ręcznie można znaleźć w wielu sklepach Żabki. Sprzedawcy w ten sposób reagują na pytanie młodych klientów (lub ich rodziców) o "Wojanki".

image
"Brak wojanków" – to ostatnio często spotykana informacja w wielu sklepach Żabki
FOTO: fot. Łukasz Stępniak

– Kryzys „wojankowy” trwa. Wciąż nie da się ich dostać, nie można ich zamówić. Przez to weszłam na wyższy poziom komunikacji z rodzicami małych klientów. Oni tu już nawet nie wchodzą. Otwierają się tylko drzwi, przez szparę rodzic pyta: "Są już?" –mówi Angelika, która pracuje w jednej z Żabek, a na TikToku prowadzi konto o nazwie tylko.zartowalam1. 

Napój „Wojanek” – co to jest? Dlaczego jest tak popularny?

Osobom, które nie mają kilkuletnich dzieci w domu wyjaśniamy, że Wojanek to napój dostępny w dwóch smakach owocowych. Można go kupić wyłącznie w sklepach sieci Żabka. Jednak produkty bardzo szybko stał się kultowy, tak jak kiedyś lody Ekipa.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.07.2025 / 12:33
StoryEditor
6 fascynujących wizji rozwoju handlu detalicznego w następnej dekadzie. "Rewolucja technologiczna, jaka zdarza się raz na stulecie"! [RAPORT BAIN]
(źródło: Shutterstock)

Współczesny handel zmienia się w tempie wcześniej niespotykanym. Sztuczna inteligencja i automatyzacja są wykorzystywane we wszystkich segmentach operacji biznesowych, rośnie zróżnicowanie konkurencyjne, pojawiają się nowe rynki i kanały sprzedaży, ale też nowe możliwości rozwoju działalności "pozahandlowej". Jak będzie zmieniał się handel w najbliższej dekadzie? Na to pytanie próbują odpowiedzieć eksperci Bain & Company w raporcie "Przyszłość handlu, sześć trendów, które mogą ukształtować następną dekadę".

Sprzedawcy detaliczni są dziś zalewani wyzwaniami operacyjnymi. Jednak radząc sobie z turbulencjami taryfowymi i innymi pilnymi problemami, nie mogą pozwolić sobie na utratę z o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. lipiec 2025 10:02