23.05.2018 / 13:56
StoryEditor

10 dowodów, że Lidl wygrywa konkurencję z Biedronką

(fot. Konrad Kaszuba)
W całej Europie dyskonterzy znacząco zmienili krajobraz rynku spożywczego. Nie tylko zmuszają tradycyjnych detalistów do zmiany modelu biznesowego, ale także skłaniają producentów do kwestionowania wartości dodanej ich produktów w oczach konsumentów. Dyskonterzy tacy jak Aldi, Lidl, Biedronka czy Netto stopniowo wykrawają kolejne kawałki rynkowego tortu z talerzy funkcjonujących od lat graczy krajowych. W Polsce Lidl skutecznie konkuruje nawet z Biedronką. Analizę strategii Lidla i Biedronki opublikował na swoim profilu w serwisie LinkedIn Sebastian Rennack, starszy analityk detalu w LZ Retailytics.

Zgodnie z danymi LZ Retailytics, udział rynkowy dyskontów w Europie wzrośnie z 13,2 proc. w 2014 r. do 16,2 proc. w 2021 r., co znacząco przyczyni się do konsolidacji rynku spoż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2025 / 10:41
StoryEditor
Pyszne.pl zmienia właściciela. Nowy planuje znacznie zwiększyć zaangażowanie AI
Prosus jest na ostatniej prostej do przejęcia Just Eat Takeaway.com - właściciela platformy Pyszne.pl (fot. Unsplash/laura Dewilde)

Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie przez Prosus Just Eat Takeaway.com - właściciela Pyszne,pl. Była to ostatnia zgoda regulacyjna, niezbędna do zamknięcia transakcji. Jakie zmiany planuje Prosus?

Żeby przyspieszyć wydanie zgody Komisji Europejskiej na przejęcie Just Eat Takeaway.com (w skrócie JET), a z nią także Pyszne.pl, Prosus poszedł na kilka ustępstw. 

P...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.09.2025 / 13:21
StoryEditor
Gastronomia sezonowa z rekordowym długiem. Branża pod presją kosztów i złej pogody
Gastronomia sezonowa z rekordowym długiem (fot. Shutterstock)

Sezonowa gastronomia w Polsce zmaga się z rosnącym zadłużeniem, które na koniec sierpnia wyniosło już 436,4 mln zł. To o 123 mln zł więcej niż dwa lata temu. Chłodne lato, zmiany preferencji konsumentów i rosnące koszty prowadzenia działalności pogłębiają problemy firm działających w tej branży. Jak wygląda kondycja restauracji, barów, browarów i producentów lodów w 2025 roku?

Według danych Krajowego Rejestru Długów zaległości firm z branży sezonowej gastronomii – obejmującej restauracje, bary, kawiarnie, food-trucki oraz producentów piwa, napojów i l...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 19:05