17.07.2018 / 10:21
StoryEditor

Branża farmaceutyczna z mniejszymi wydatkami na reklamę

(fot. JMP, za: Youtube)
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w czerwcu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast zmniejszyły się znacznie budżety motoryzacji i farmacji.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w czerwcu wyniosły 38 proc. wydatk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.08.2025 / 10:47
StoryEditor
Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie
Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie (Fot. Canva)

Wartość polskiego rynku e-commerce do 2028 r. ma rosnąć średnio o 9,6% rocznie. To jeden z największych wzrostów w Europie. Jakie kategorie i jakie czynniki napędzają polski e-commerce?

W artykule przeczytasz: 

  • E-commerce w Europie rośnie znacznie wolnej niż w Azji i Ameryce
  • Polskie e-commerce rośnie 2-krotnie szybciej niż w Europie Zachodniej
  • TOP 10 najbardziej dynamicznie rozwijanych się rynków e-handlu w Europie
  • Arkadiusz Filipowski: Polski rynek e-commerce wchodzi w fazę dojrzałości
  • Jakie kategorie napędzają polski e-commerce?
  • Co będzie najbardziej napędzać polski e-handel?

E-commerce w Europie rośnie znacznie wolnej niż w Azji i Ameryce

Z raportu międzynarodowej platformy analitycznej ECDB „eCommerce w Europe 2025” wynika, że do 2028 roku europejska wartość rynku e-commerce ma wzrosnąć o 27%. Z poziomu 709 mld USD w 2024 roku do 901 mld USD w 2028.

Eksperci wskazują, że w ujęciu globalnym e-handel w Europie rozwija się znacznie wolniej niż innych regionach. Analitycy ECDB prognozuje, że wzrost e-commerce w Europie wyniesie 27% w latach 2024–2028. Natomiast w tym samym czasie rynek w Azji wzrośnie o 43%, a Ameryki o 36%.

Mimo tego, Europa wciąż będzie ważnym rynkiem pod względem innowacyjności, jakości obsługi klienta oraz rozwiniętej infrastruktury dostaw. Eksperci podkreślają, że w dużym stopniu europejski rynek handlu online będzie dość dynamicznie się rozwijać dzięki m.in. Polsce.

Polskie e-commerce przyspiesza. Rynek rośnie 2-krotnie szybciej niż w Europie Zachodniej

Z danych zaprezentowanych w raporcie ECDB wynika, że Polska jest jednym z liderów wśród najszybciej rosnących rynków e-handlu w Europie. Choć są państwa, które będą jeszcze szybciej rozwijać się pod kątem rynku e-commerce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.08.2025 / 12:58
StoryEditor
300 zł na zakupy w Biedronce. Potentat w branży pożyczek gotówkowych wystartował ze specjalną ofertą na karty kredytowe
Provident kusi klientów do zakładania kart kredytowych oferując im vouchery na zakupy w Biedronce (fot. Bartek Banaszak)

Provident kusi Polaków, żeby zakładali karty kredytowe, oferując im vouchery do sklepów Biedronka. Czy każdy, kto to zrobi, ma szanse na darmowe zakupy za kwotę 300 zł w dyskoncie tej sieci, czy jak zawsze trzeba wczytać się w warunki promocji?

Provident Polska wprowadził promocyjną ofertę, w ramach której nowi posiadacze kart kredytowych wydanych przez tę firmę mogą otrzymać do 300 zł w postaci voucherów na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. sierpień 2025 04:43