16.06.2017 / 07:11
StoryEditor

Ceny produktów sezonowych w Biedronce i Lidlu różnią się o jedną trzecią

Z analizy przeprowadzonej przed długim weekendem, wynika, że koszyk cenowy z 18 produktami na grilla w Lidlu i Biedronce dzieli zaledwie 3% różnica. W zeszłym roku wyniosła ona 11%. Teraz prawie identyczne wartości 6 często kupowanych towarów świadczą o tym, że konkurenci coraz baczniej się obserwują. Z drugiej strony, ceny sezonowych artykułów odbiegają od siebie nawet o 36%. Ponadto, w gazetkach Biedronka promuje żywność, a Lidl – produkty niespożywcze.

Badane sieci traktują nadchodzący długi weekend jako tzw. mikrosezon na grillowanie, ale ich strategie promocyjno-asortymentowe wyraźnie się od siebie różnią. W gazetce Biedron...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
19.09.2023 / 13:18
StoryEditor

Eurostat: Tylko trzy kraje w UE zmagają się z wyższą inflacją niż Polska

W sierpniu 2023 r. inflacja w Polsce w ujęciu HICP wyniosła według Eurostatu 9,5 proc. rok do roku (fot. Shutterstock)
W sierpniu 2023 r. inflacja w Polsce w ujęciu HICP wyniosła według Eurostatu 9,5 proc. rok do roku. Wyższy wzrost cen zanotowano w przypadku trzech krajów w Unii Europejskiej: Węgrzech, Czech i Słowacji.

Jak podaje Eurostat, unijny urząd statystyczny, który oblicza inflację w ujęciu HICP (zharmonizowany wskaźnik cen konsumpcyjnych), średnio w UE ceny wzrosły w sierpniu o 5,9 pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
08.09.2023 / 21:12
StoryEditor

Duże zmiany w zarządach sieci Lidl i Kaufland oraz samej Grupie Schwarz. Firmy wyznaczają kurs w przyszłość

<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>

Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG

Lidl Polska
<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>

Pierre Schalbe członek zarządu Kaufland

fot. Grupa Schwarz
<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>

Christian Groh, Chief Executive Officer Schwarz Dienstleistung

fot. Grupa Schwarz, Christian Groh
<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>

Wolf Tiedemann, Chief Executive Officer PreZero, Grupa Schwarz

fot. Grupa Schwarz
<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>
<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>
<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>
<p>Maksymilian Braniecki, członek zarządu Lidl Stiftung & Co. KG</p>
Zespół zarządzający spółek Grupy Schwarz będzie miał dwóch nowych dyrektorów generalnych. Ta zmiana ma przygotować firmę na wyzwania związane z przyszłym rozwojem. Istotne zmiany zaszły także w zarządach spółek Lidl i Kaufland. Dotyczą one m.in. polskiego menadżera Maksymiliana Branieckiego, który nadzorował dotychczas kraje naszego regionu.

Grupa Schwarz, do której należą sieci Lidl i Kaufland wyznacza kurs ku przyszłości wprowadzając istotne zmiany w strukturze zarządczej. Od 1 października 2023 r. Christian Groh,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
23. wrzesień 2023 06:39