12.06.2024 / 11:19
StoryEditor

Lidl podnosi wynagrodzenia. Ile będą zarabiać pracownicy sieci od lipca?

Nowo zatrudnieni pracownicy sklepów Lidl mogą od lipca br. liczyć na pensję w wysokości od 4750 zł brutto, to o 450 zł więcej niż będzie wynosić płaca minimalna (fot. Shutterstock)
1 lipca drugi raz w tym roku wzrośnie płaca minimalna. Sieć Lidl od tego dnia także podnosi wynagrodzenia dla pracowników oraz menedżerów sklepów. Podwyżkami zostaną też objęte osoby zatrudnione w magazynach należących do dyskontera.

Od lipca 2024 r. pracownicy sklepów Lidl będą zarabiać od 4750 zł brutto do 5700 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracodawca gwarantuje im wzrost płacy do poziomu od 4950 zł brutto do 5900 zł brutto, a po dwóch latach stażu do poziomu od 5150 zł brutto do 6150 zł brutto. 

Z kolei menedżerowie sklepów Lidl mogą od lipca liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7400 zł brutto, przy czym o wysokości podwyżki decyduje zajmowane stanowisko. Sieć podkreśla też, że wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy.  

Pensja członków załogi magazynów należących do Lidla po podwyżce wyniesie od 5200 zł brutto do 5850 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy wzrośnie do poziomu od 5500 zł brutto do 6100 zł brutto. Po dwóch latach wyniesie od 5750 zł brutto do 6400 zł brutto, a po trzech latach - od 6100 zł brutto do 6700 zł brutto.

W tym kontekście warto odnotować, że od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie brutto ma w Polsce wzrosnąć do 4300 zł. Oznacza to, że Lidl zaproponuje początkującym pracowników sklepów pensję w najgorszym wypadku o 450 zł przekraczającą to minimum.

Co poza "gołą" pensją?

Lidl Polska chwali się, że poza jednymi z najwyższych wynagrodzeń w handlu, gwarantuje też pracownikom szeroki pakiet benefitów pozapłacowych. Zaliczają sie do nich: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki osób do 25. roku życia. 

Lidl zwiększy wydatki na zatrudnienie

Lidl deklaruje, że w 2024 r. przeznaczy na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln zł. Zespół firmy w Polsce, liczący aktualnie blisko 27 tys. osób, ma w tym roku powiększyć się o ponad 600. Lidl Polska ma zamiar systematycznie zwiększać zatrudnienie zarówno w sklepach i magazynach, jak i w centrali. Przypomnijmy, że Lidl ma już w Polsce ponad 900 dyskontów.

wiadomoscihandlowe.pl
09.12.2025 / 11:57
StoryEditor
Dino idzie śladem Biedronki. Pierwszy sklep w Warszawie jest już prawie gotowy
Sieć z Krotoszyna skraca dystans do swojego głównego konkurenta, czyli Biedronki

Sieć z Krotoszyna skraca dystans do swojego głównego konkurenta. Zatowarowuje właśnie pierwszy sklep w stolicy, który pod wieloma względami będzie inny niż dotychczasowe placówki. Dino śmiało staje też do bezpośredniej konkurencji z Biedronką.

W artykule przeczytasz:

  • Ekspansja Dino w Warszawie
  • Co łączy Dino z Biedronką?
  • Plany ekspansji sieci Dino
  Dino ruszyło z inwestycjami w stolicy. Sieć kojarzona dotyc...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2025 / 17:40
StoryEditor
Lindt bojkotuje sieci Lidl i Aldi. Producent broni swoją markę przed dewaluacją
Aldi Süd w Norymberdze (fot. Filmbildfabrik/Shutterstock)

Szwajcarski producent czekolady Lindt & Sprüngli przestał dystrybuować swoje produkty w niemieckich sklepach sieci Aldi i Lidl. Decyzja, ogłoszona w kontekście rosnących cen kakao i spadającego popytu, ma chronić pozycję marki premium przed „dewaluacją cenową” na rynku.

Lindt odcina się od sprzedaży w sieciach dyskontów

Szwajcarski producent słodyczy i czekolad z segmentu premium, firma Lindt & Sprüngli podjął decyzję o zaprzestaniu sprzeda...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. grudzień 2025 06:34