12.06.2024 / 11:19
StoryEditor

Lidl podnosi wynagrodzenia. Ile będą zarabiać pracownicy sieci od lipca?

Nowo zatrudnieni pracownicy sklepów Lidl mogą od lipca br. liczyć na pensję w wysokości od 4750 zł brutto, to o 450 zł więcej niż będzie wynosić płaca minimalna (fot. Shutterstock)
1 lipca drugi raz w tym roku wzrośnie płaca minimalna. Sieć Lidl od tego dnia także podnosi wynagrodzenia dla pracowników oraz menedżerów sklepów. Podwyżkami zostaną też objęte osoby zatrudnione w magazynach należących do dyskontera.

Od lipca 2024 r. pracownicy sklepów Lidl będą zarabiać od 4750 zł brutto do 5700 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracodawca gwarantuje im wzrost płacy do poziomu od 4950 zł brutto do 5900 zł brutto, a po dwóch latach stażu do poziomu od 5150 zł brutto do 6150 zł brutto. 

Z kolei menedżerowie sklepów Lidl mogą od lipca liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7400 zł brutto, przy czym o wysokości podwyżki decyduje zajmowane stanowisko. Sieć podkreśla też, że wszystkim menedżerom sklepów przysługuje samochód służbowy.  

Pensja członków załogi magazynów należących do Lidla po podwyżce wyniesie od 5200 zł brutto do 5850 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy wzrośnie do poziomu od 5500 zł brutto do 6100 zł brutto. Po dwóch latach wyniesie od 5750 zł brutto do 6400 zł brutto, a po trzech latach - od 6100 zł brutto do 6700 zł brutto.

W tym kontekście warto odnotować, że od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie brutto ma w Polsce wzrosnąć do 4300 zł. Oznacza to, że Lidl zaproponuje początkującym pracowników sklepów pensję w najgorszym wypadku o 450 zł przekraczającą to minimum.

Co poza "gołą" pensją?

Lidl Polska chwali się, że poza jednymi z najwyższych wynagrodzeń w handlu, gwarantuje też pracownikom szeroki pakiet benefitów pozapłacowych. Zaliczają sie do nich: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki osób do 25. roku życia. 

Lidl zwiększy wydatki na zatrudnienie

Lidl deklaruje, że w 2024 r. przeznaczy na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln zł. Zespół firmy w Polsce, liczący aktualnie blisko 27 tys. osób, ma w tym roku powiększyć się o ponad 600. Lidl Polska ma zamiar systematycznie zwiększać zatrudnienie zarówno w sklepach i magazynach, jak i w centrali. Przypomnijmy, że Lidl ma już w Polsce ponad 900 dyskontów.

29.04.2025 / 22:24
StoryEditor
Europejski producent mięsa sprzeda swój polski zakład. Dlaczego chce się go pozbyć?
Juha Ruohola, CEO HK Foods

Fiński koncern HKFoods zdecyduje wkrótce o przyszłości swojego polskiego zakładu pod Świnoujściem. Obecnie firma prowadzi analizy dotyczące przyszłość zakładu specjalizującego się w produkcji boczku.

Fińska firma HK Foods poinformowała, że rozpoczęła "wstępne analizy w celu oceny przyszłości swojego zakładu produkcyjnego w Świnoujściu w Polsce, w tym potencjalnej sprzedaży t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2025 / 11:58
StoryEditor
Remigiusz Czernecki, GK Specjał: wojna cenowa dyskontów może mieć negatywny wpływ na polski rynek
Remigiusz Czernecki, wiceprezes GK Specjał (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Podczas tegorocznego kongresu Retail Trends 2025, Remigiusz Czernecki, wiceprezes Grupy Kapitałowej Specjał, udzielił wywiadu portalowi "wiadomoscihandlowe.pl". W trakcie rozmowy, przedstawiciel podkarpackiej firmy podzielił się spostrzeżeniami dotyczącymi wojny cenowej, jaką na rodzimym rynku prowadzą ze sobą dyskonty.

Wojna cenowo-promocyjna, którą od dłuższego czasu prowadzą ze sobą dyskonty działające na polskim rynku, nie wpływa dobrze na detalistów, prowadzących mniejsze placówki handlowe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 02:20