25.06.2024 / 19:28
StoryEditor

Zmiany w strukturze zarządczej Lidla. Sieć ogranicza liczbę dyrektorów krajowych. Co jeszcze się zmienia?

Lidl chce jeszcze mocniej skupić się na kliencie, dlatego tworzy w swoich strukturach specjalny dział dedykowany jego obsłudze (fot. Shutterstock)
Od 1 lipca br. w międzynarodowych strukturach sieci Lidl będzie funkcjonował dział obsługi klienta, którego w nich dotąd nie było – informuje portal lebensmittelpraxis.de. Na tym zmiany się nie kończą. W Lidlu nie będzie już dwóch dyrektorów krajowych, ale jeden. Czy zostanie nim Polak Maksymilian Braniecki?

Utworzenie działu obsługi klienta ma pozwolić Lidlowi skoncentrować się na podstawowych procesach, czyli zakupie towarów, ich transporcie oraz sprzedaży.

Uzasadniając ten ruch Kenneth McGrath, dyrektor generalny Lidl International stwierdził, że sieć chce jeszcze bardziej proaktywnie rozpoznawać trendy, szybciej i aktywniej podejmować decyzje oraz myśleć innowacyjnie. – Opierając się na nadrzędnej orientacji na klienta, bardzo jasno definiujemy obowiązki i udoskonalamy struktury, procesy i modele współpracy, abyśmy mogli osiągnąć nasze cele strategiczne – argumentował.

Jens Thiemer, który z dniem 1 lipca 2024 roku oficjalnie przejmie nowo utworzony dział składający się z obszarów marki, klienta, marketingu i sprzedaży dodaje, że jego zadaniem będzie wzmacnianie marki Lidl, stawianie klienta (zarówno tego robiącego zakupy offline, jak i online) w centrum uwagi i zapewnienie międzydziałowej orientacji na nim. Podkreśla też, że tworząc go, Lidl chce przekształcić się z marki konwencjonalnej w "markę relacji ”.

Dywizje w dziale zakupów i nowe kompetencje działy logistyki

Równolegle dyskonter przestawia priorytety w innych działach. I tak dział zakupów, za który nadal odpowiada Christoph Pohl, ma jeszcze bardziej skupić się na swoim głównym zadaniu, czyli zakupie towarów i potrzebach klientów. Z tego względu w przyszłości zarządzanie asortymentem ma być podzielone na dywizje i doprowadzić do większego zróżnicowania kategorii zakupów spożywczych, nieżywnościowych oraz zakupów planowych i impulsowych.

Dział Sprzedaży, Logistyki i Obszarów Centralnych 1 lipca 2024 r. zmieni nazwę na Obszary Logistyki i Centrali, pieczę nad nim będzie wciąż sprawował Matthias Oppitz. Poza nazwą zmieni się także obszar odpowiedzialności tego działu, która będzie bardziej holistyczna (obejmie całym łańcuch dostaw – od producenta do klienta). Jednocześnie dział zajmuje się wszystkimi sprawami związanymi z nieruchomościami i przyszłą strategią nieruchomościową. Również tutaj aktywnie promowana jest integracja biznesu online i offline.

Jeden dyrektor krajowy zamiast dwóch. Co stanie się z Maksymilianem Branieckim?

Zmiany obejmą także dział personalny oraz krajowy. I tak od 1 września 2024 r. za pierwszy z nich odpowiadać będzie Maksymilian Braniecki, który przez cztery lata pełnił funkcję jednego z dwóch dyrektorów krajowych

Tę ostatnią funkcję przejmie Georg Kröll, wspierany przez trzech doświadczonych menedżerów, którzy wcześniej jako dyrektorzy generalni odpowiadali za poszczególne kraje, w których działa Lidl. W przyszłości będą oni pracować jako szefowie grupy krajów (około 10 każdy) na szczeblu zarządu oddziału. Celem tej zmiany jest zwiększanie elastyczności działania na wszystkich rynkach, dzięki krótkim i szybkim procesom decyzyjnym.

17.08.2025 / 10:02
StoryEditor
Polski rynek bakalii rośnie w siłę. Hebar na drodze do 100 mln zł przychodów
Polski rynek bakalii rośnie. Hebar planuje 100 mln zł przychodów (fot. Shutterstock)

Bakalie i orzechy przestają być tylko sezonową przekąską, stając się codziennym wyborem Polaków dbających o zdrowie i wartościowe składniki. Rodzinna firma Hebar, działająca na rynku od ponad 30 lat, dynamicznie rozwija swoją sprzedaż i zapowiada ambitne plany na najbliższe lata. Jak firma planuje wykorzystać rosnący popyt i zmieniające się potrzeby konsumentów?

Wartość rynku orzechów i bakalii w Polsce szacowana jest obecnie na 3,2 mld zł, a według prognoz rośnie w tempie blisko 10 proc. rocznie aż do 2029 roku. Za tym wzrostem stoją z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.08.2025 / 16:29
StoryEditor
Vinted wprowadza nowe kategorie produktowe i zachęca do sprzedaży elektroniki
Vinted (fot. Boumen Japet/Shutterstock.com)

Platforma, na której można sprzedawać produkty używane, zachęca do wykorzystania wakacji na robienie porządków i “odgracanie” oraz dawanie nowego życia starym produktom. I to nie tylko odzieży, ale też np. elektronice. Serwis wprowadził nowe kategorie produktowe.

Dostępne są  już m.in. takie kategorie jak “sprzęt sportowy”, “przybory kuchenne”, “elektronika”, “przedmioty kolekcjonerskie” czy “sport”. Co ciekawe, w tej ostatniej najpopula...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. sierpień 2025 12:25