25.10.2021 / 11:42
StoryEditor

Maxima Grupe, właściciel sieci Stokrotka, cieszy się z poprawy ratingu Standard & Poor’s

Market Stokrotka, Łódź, ul. Strycharska (fot. Konrad Kaszuba)
Międzynarodowa agencja ratingowa Standard & Poor’s dokonała przeglądu operacji i wyników finansowych spółki Maxima Grupe – właściciela m.in. sieci supermarketów Stokrotka – potwierdzając przyznaną ocenę ryzyka kredytowego na poziomie BB+, jednocześnie podnosząc prognozę z negatywnej na stabilną.

Według kryteriów stosowanych przez agencję Standard & Poor's, w 2020 r. i pierwszej połowie 2021 r. grupa Maxima osiągnęła wyniki operacyjne przekraczające prognozy. W związku z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 14:28
StoryEditor
Będzie zakaz reklamy piwa "zero"? Znamy opinię Ministerstwa Zdrowia
Czy reklamy piwa bezalkoholowego zostaną zakazane? (fot. Shutterstock)

W Polsce rośnie zjawisko reklamowania bezalkoholowych odpowiedników napojów alkoholowych pod tą samą marką i w niemal identycznej oprawie wizualnej co ich alkoholowe wersje. Taka praktyka budzi wątpliwości dotyczące skuteczności obowiązujących przepisów oraz ryzyka promowania alkoholu, zwłaszcza wśród młodzieży. Jak polskie prawo radzi sobie z tym wyzwaniem i czy zapowiadane zmiany w regulacjach przyniosą rozwiązanie?

Obowiązujące w Polsce przepisy ograniczają reklamę alkoholu i mają na celu minimalizowanie negatywnych skutków społecznych wynikających z jego spożycia. Jednak w ostatnich latac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.06.2025 / 08:40
StoryEditor
Polityk koalicji został szefem giganta spożywczego. Kim są jego zastępcy?
Nowy zarząd KGS. Leszek Świętochowski oficjalnie prezesem. W zarządzie będą też Piotr Wycech i Sebastian Bartosik

Polityk rządzącej koalicji, szef controllingu oraz były członek zarządu KGHM i Top Farms. Oto nowi członkowie zarządu Krajowej Grupy Spożywczej. Jakie mają doświadczenie?

W artykule przeczytasz:

  • Leszek Świętochowski oficjalnie prezesem KGS
  • Piotr Wycech awansuje z kontrolingu do zarządu
  • Sebastian Bartosik dołącza do zarządu KGS. Jakie ma doświadczenie? 
  • Kto jeszcze jest w 5-osobowym zarządzie KGS?

2 czerwca 2025 r. Rada Nadzorcza Krajowej Grupy Spożywczej wybrała nowego prezesa oraz dwóch członków zarządu KGS.

Leszek Świętochowski oficjalnie prezesem KGS

W przypadku wyboru prezesa nie było tu dużego zaskoczenia. Został nim Leszek Świętochowski, który od 1 kwietnia był pełniącym obowiązki prezesa zarządu państwowego giganta spożywczego.

Leszek Świętochowski od lat jest aktywnym członkiem Polskiego Stronnictwa Ludowego. Kilka razy startował z poparciem tego ugrupowania. Był nawet posłem ludowców w Sejmie III oraz IV kadencji.  I chociaż z konkursu na stanowisko prezesa KGS zostali wykluczenie niektórzy politycy, to jednak Świętochowski mógł się o nie ubiegać.

Więcej na ten temat w artykule: KGS szuka nowego prezesa. Z konkursu wykluczeni politycy

Świętochowski ma jednak odpowiednie wykształcenia i doświadczenie, które były wymagane w konkursie ogłoszonym jeszcze na początku kwietnia.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 02:13