27.05.2025 / 19:33
StoryEditor

Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: lokalni dostawcy i nowe technologie to klucz do rozwoju handlu

Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: lokalni dostawcy i nowe technologie to klucz do rozwoju handlu (fot. Wiadomości Handlowe)

Przemyślana strategia kooperacji z lokalnymi dostawcami to jeden z kluczy do rozwoju handlu w Europie. Tak uważa Włodzimierz Wlaźlak, prezes sieci Lidl Polska. Co jeszcze w jego opinii może przyczynić się do rozwoju branży handlowej w Europie?

W artykule przeczytasz:

  • Włodzimierz Wlaźlak: współpraca z lokalnymi dostawcami zapewnia stabilny łańcuch dostaw
  • Ogromny eksport produktów od lokalnych dostawców do całej sieci Lidl w Europie
  • Nowe technologie pozwala sieci handlowej obniżać koszty operacyjne
  • Nowoczesne technologie wspierają lepsze doświadczenia zakupowe klientów
  • Stabilność prawa niezwykle istotna dla rozwoju handlu

Włodzimierz Wlaźlak: długofalowa współpraca z lokalnymi dostawcami zapewnia stabilny łańcuch dostaw

­– Lidl od lat stawia na systemową, wieloletnią współpracę z polskimi dostawcami. A to pozwala na budowanie stabilnych łańcuchów dostaw oraz zapewnienie wysokiej jakości oferowanych produktów – przekonuje Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska na łamach raportu „Handel w Unii Europejskiej”. Został on opracowany przez prof.  Konrada Raczkowskiego, dyrektora Centrum Gospodarki Światowej oraz Instytutu Ekonomii i Finansów UKSW w Warszawie. Dokument był prezentowany podczas 7. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji i powstał z okazji prezydencji polskiej w UE.

Współpracę z lokalnymi dostawcami jak ważny czynnik sukcesu sieci handlowej Włodzimierz Wlaźlak podkreślał także podczas debaty w trakcie Retail Trends 2025. Podkreślał wówczas, że udany poprzednik rok to w dużej mierze zasługa całego zespołu, który ze sobą współpracuje i który ze sobą rozmawia.

– Mocno stawiamy na współpraca z polskimi dostawcami. Bardzo często spotykamy się na różnego rodzaju warsztatach, słuchamy się nawzajem, informujemy się nawzajem i razem chcemy robić biznes - dodał prezes Lidl Polska.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 16:46
StoryEditor
Henryk Kania mocno wkurzył Biedronkę! "To niegodny czyn osoby uciekającej przed wymiarem sprawiedliwości"
Biedronka odpowiada Henrykowi Kani – oświadczenie sieci po liście byłego szefa ZM Kania (fot. materiały własne/materiały prasowe)

Afera wokół listu Henryka Kani do prezesa Jerónimo Martins nabiera tempa. Były właściciel upadłych Zakładów Mięsnych Henryk Kania oskarża Biedronkę o praktyki, które miały doprowadzić do bankructwa jego firmy. Teraz sieć odpowiada stanowczo, zapowiadając kroki prawne.

W reakcji na głośny list otwarty Henryka Kani, sieć Biedronka wydała mocne oświadczenie. Marcin Ładak, dyrektor pionu prawnego i członek zarządu Jerónimo Martins Polska, nie zos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.10.2025 / 21:59
StoryEditor
Rafał Sonik inwestorem sieci Komputronik. Dystrybutor podpisał umowę inwestycyjną z Euvic 2030 i WB iTotal

Komputronik S.A. podpisał umowę inwestycyjną z Euvic 2030, wehikułem inwestycyjnym założonym wspólnie przez Euvic S.A. oraz Gemini Holding Rafała Sonika oraz WB iTotal, czyli większościowym akcjonariuszem poznańskiej spółki.

Zawarte porozumienie to dla Komputronik nie tylko istotne wsparcie finansowe, ale także strategiczne i znaczące zwiększenie możliwości sprzedażowe firmy, zarówno w obszarze elek...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. październik 2025 21:33