11.10.2021 / 18:48
StoryEditor

Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska: Spodziewamy się odbudowy udziału sprzedaży kategorii impulsowych w sklepach convenience

– Pandemia dała przewagę konkurencyjną sklepom convenience. Dokonaliśmy istotnej zmiany asortymentowej, wprowadziliśmy o 50 proc. więcej nowości niż rok wcześniej. Stale pracujemy nad rozwojem konceptu gastronomicznego – mówi  Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Pandemia zmodyfikowała zachowania i misje zakupowe polskich klientów? Sklepy convenience były jednym z beneficjentów tych zmian.

Klient w czasach pandemii – a to jest rzecz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.11.2025 / 20:36
StoryEditor
Biedronka napędza rekordowe wyniki Helio. Producent bakalii raportuje imponujący wzrost sprzedaży

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/2026 spółka Helio odnotowała najwyższy w historii poziom przychodów za okres lipiec–wrzesień. Przychody sięgnęły 113,366 mln zł wobec 85,960 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 32 procent rok do roku. Spółka podkreśla, że wzrost dotyczył nie tylko wartości, ale także wolumenu - Helio sprzedało 4,8 tys. ton produktów w porównaniu z 4,2 tys. ton rok wcześniej.

Rekordowe przychody i poprawa rentowności operacyjnej

Mimo spadku marży brutto ze sprzedaży o 0,9 punktu procentowego rok do roku, Helio osiągnęło widoczną poprawę rentown...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.11.2025 / 12:46
StoryEditor
Rekordowy rok cukierni Sowa. Sieć otwiera i modernizuje kolejne lokale oraz wchodzi do nowych miast
Cukiernia Sowa w Galerii Jurajska zajmuje 157 mkw. powierzchni. Przez pierwszy miesiąc jej działania zamówienia do stolików ma dostarczać robot Sówka (fot. Magda Stępak)

Cukiernia Sowa, uznawana za jedną z najsilniejszych marek w polskim cukiernictwie, zaliczy mijający rok do wyjątkowo udanych. Sieć otworzyła w nim 17 nowych i zmodernizowanych punktów oraz poszerzyła zasięg o kolejne miasta.

Rok 2025 był dla Cukierni Sowa rekordowy pod względem otwarć. Sieć powiększyła się o osiem nowych punktów (cztery własne i cztery franczyzowe). Bydgoska firma kontynuowała też ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. grudzień 2025 22:32