Grupa Żabka podejmuje wiele działań na rzecz klimatu (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Mamy dużą grupę aplikujących kandydatów, łącznie nawet do kilkudziesięciu tysięcy rocznie. W porównaniu do innych branż takich jak np. hotelarstwo czy gastronomia handel detaliczny w branży spożywczej jest bezpieczną przystanią. W tym roku otworzymy kilkaset kolejnych sklepów, w tym we współpracy z obcokrajowcami – zapowiedział Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców sieci Żabka.
Obecnie pod szyldem Żabka działa kilkudziesięciu franczyzobiorców - obcokrajowców, a zainteresowanie współpracą z siecią rośnie. Wśród cudzoziemców franczyzobiorców są osoby pochodzące z Ukrainy, Włoch, Francji, Czech, Białorusi, Kazachstanu czy Armenii.
W ocenie Damiana Rybaka, który wziął udział w webinarze pt. „Własny biznes w Polsce - współpraca franczyzowej sieci sklepów z obcokrajowcami”, branża handlu detalicznego odpowiada na podstawowe potrzeby konsumentów, dlatego franczyzowe sieci sklepów spożywczych rozwijały się w czasie pandemii.
Obejrzyj nagranie z webinarium!
– Oczywiście, wyzwania przed jakimi stanęliśmy wymagały od nas w ostatnich latach sporo zmian. Zadbaliśmy m.in. o bezpieczeństwo dostaw – co jest istotną przewagą dużych, sprawdzonych sieci franczyzowych. Obecnie kwestia zapewnienia dostaw i stałości cen jest również ważna dla franczyzobiorców. Cały nasz dział logistyki i zakupów mocno nad tym pracuje. To jest jedna z kluczowych przewag, która w tym turbulentnym czasie pozwala wspierać i rozwijać biznes – zaznaczył Damian Rybak.
Dodał też, że ostatnie dwa lata były dla spółki okresem dynamicznego wzrostu. W zeszłym roku pod szyldem Żabka zostało otwarto ponad tysiąc sklepów. Spółka widzi także duży potencjał rozwoju nie tylko w dużych, ale i w małych miejscowościach.
– Mamy na uwadze to, że są jeszcze miasta, gdzie nie ma Żabki, gdzie konsumenci nas nie znają podkreślił nasz rozmówca. Podsumowując nasze działania w ciągu tych ostatnich lat, mogę powiedzieć, że udało nam się w sposób bezpieczny dla franczyzobiorców poprowadzić i rozwinąć sieć. Jak w każdym biznesie, ryzyka istnieją z różnych stron, ale skutecznie wykorzystujemy wszystkie dostępne możliwości, aby biznes się rozwinął - zarówno jeśli chodzi o już działające sklepy, jak i uruchomienie nowych placówek – podkreślił nasz rozmówca.
Zauważył też, że zainteresowanie franczyzą wzrasta.
– Mamy dużą grupę aplikujących kandydatów, nawet do kilkudziesięciu tysięcy rocznie. Zainteresowanie franczyzą jest na bardzo wysokim poziomie, szczególnie jeśli chodzi o początek tego roku – podsumował Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców sieci Żabka.
Wim Blaauw od 1 stycznia 2024 roku zostanie nowym szefem działu Digital & Transformation w odzieżowej firmie C&A. Przechodzi z Ingka Group, gdzie był dyrektorem ds. cyfrowych.
C&A informuje, że objecie nowej funkcji przez e Wima Blaauw wzmocni zespół kierowniczy C&A i przyczyni się do przyspieszenia rozwoju cyfrowego i wielokanałowego na drodze tran...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Pomimo spowolnienia gospodarczego Polacy planują wydać o 5 proc. więcej niż w 2022 roku podczas Black Friday i Cyber Monday. Przeciętnie wydamy 1000 zł (214 euro), podczas gdy w Europie ta kwota wyniesie średnio 1200 zł (244 euro). Względem 2022 roku stanowi to wzrost o 5 proc. w Polsce oraz 8 proc. w Europie. Chociaż większość Polaków jest gotowa wydać więcej niż zakładała, to równolegle, z wyprzedzeniem planują co i gdzie kupić. Jednocześnie ok. 40 proc. Polaków deklaruje konieczność oszczędzania ze względu na mniejsze zasoby gotówkowe co wpłynie na całościowe wyniki tegorocznego Black Friday. W Polsce wciąż panuje tradycja kupowania prezentów, jednak coraz częściej kupujemy także dla siebie (76 proc.) – w tym względzie zbliżamy się do średniej europejskiej (81 proc.) - wynika z raportu "Black Friday i wyprzedaże przedświąteczne: konsumenci w Polsce szykują portfele" opracowanego przez Strategy& Polska.
Blisko dwie trzecie Polaków planuje skorzystać z Black Friday i Cyber Monday przy spodziewanych wydatkach na poziomie 214 euro. Pomimo tego, że wzrosty są niższe od odczytów i...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.