19.10.2022 / 13:04
StoryEditor

Żabka: 10 największych dostawców sieci odpowiada za prawie 60 proc. zakupów

Na zdj. produkty marki własnej sieci Żabka (fot. mat. prasowe/Żabka Polska)
Dziesięciu największych dostawców sieci Żabka w 2021 r. odpowiadało aż za 58,6 proc. udziału w wartości zakupów towarów - wynika z danych udostępnionych przez lidera rynku convenience w Polsce. Sieć podzieliła się także innymi statystykami, a niektóre z nich... potrafią zaskoczyć.

W minionym roku Żabka Polska współpracowała łącznie z 548 dostawcami towarów handlowych, z czego - jak chwali się sieć - aż 523 pochodziło z Polski. To oznacza, że ponad 95 pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
20.09.2023 / 08:35
StoryEditor

Ceny w sklepach wciąż rosną. Najbardziej drożeje chemia, dodatki spożywcze i warzywa

W sierpniu zakupy w Polsce zdrożały średnio o 12,4 proc. rdr. (fot. Matej Kastelic/shutterstock)
W sierpniu zakupy w Polsce zdrożały średnio o 12,4 proc. rdr. Dla porównania, miesiąc wcześniej ten wskaźnik wyniósł 15,5 proc., a w czerwcu – 18,1 proc. rdr. Największy wzrost cen odnotowała chemia gospodarcza, bo o ponad 26 proc. rdr. Na podium znalazły się też dodatki spożywcze i warzywa, które podrożały odpowiednio o przeszło 24 proc. i 21 proc. rdr. W pierwszej piątce widać też art. dla dzieci i pieczywo – wynika z raportu "Indeks cen w sklepach detalicznych” przygotowanego przez UCE Research i WSB Merito.

Andrzej Maria Faliński, były wieloletni dyrektor generalny POHiD-u, zauważa, że spadek dynamiki wzrostu cen nie jest żadną niespodzianką. Zdaniem eksperta, widać efekt sezonow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
11.09.2023 / 16:47
StoryEditor

Carrefour ma pomysł na walkę ze shrinkflacją. Producenci zmniejszający wagę i pojemność opakowań produktów będą napiętnowani

Carrefour walczy ze shrinkflacją (fot. Carrefour)
Od poniedziałku 11 września Carrefour umieszcza w swoich francuskich sklepach specjalne etykiety przy produktach, które oskarża o tzw. shrinkflację. Detalista twierdzi, że chce poinformować o tym zjawisku konsumentów, ale producenci uważają to działanie za hipokryzję.

„Waga tego produktu spadła, a cena naszego dostawcy wzrosła” – to tekst na etykiecie, którą Carrefour umieszcza od poniedziałku 11 września na produktach, których dotyczy tzw. s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
23. wrzesień 2023 16:10