12.12.2023 / 12:51
StoryEditor

Nowa opłata od jednorazowych opakowań na żywność i napoje wejdzie w życie już 1 stycznia. Jest rozporządzenie!

Odchodzący rząd PiS ustalił wysokość nowych opłat od kubków i pojemników na żywność (fot. Shutterstock/zdjęcie ilustracyjne)
W Dzienniku Ustaw opublikowane zostało rozporządzenie ministra klimatu w sprawie stawek opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych będące opakowaniami. Rozporządzenie wejdzie w życie lada moment, bo 1 stycznia 2024 r.

Rozporządzenie przewiduje, że stawka opłaty za sztukę produktu jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych będącego opakowaniem wyniesie 20 groszy w przypadku kubków na nap...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.02.2025 / 09:28
StoryEditor
Mniej klientów w centrach handlowych. Poznaliśmy dane za pełny 2024 rok
Zmalał ruch w centrach i galeriach handlowych (fot. Shutterstock)

Ruch w galeriach i centrach handlowych spadł w 2024 r. o 3,5 proc. względem roku 2023 - wynika z badania Proxi.cloud. Liczba unikalnych klientów zmniejszyła się o ok. 3 proc. Nie zmieniła się częstotliwość robienia zakupów w tych placówkach, z kolei nieznacznie skróciła się przeciętna wizyta.

Z raportu Proxi.cloud wynika, że w 2024 roku ruch (footfall) w centrach i galeriach handlowych spadł o 3,5 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Obserwacją objęto 1,5 mln klientów w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.02.2025 / 14:30
StoryEditor
[JAN TAR/WYWIAD] Orlen z nową strategią. Jak zmieni się program Vitay? Co to oznacza dla sieci detalicznej oraz sprzedaży pozapaliwowej?
Logo platformy Vitay

Sprzedaż detaliczna to najbardziej rozpoznawalny element naszej działalności, dlatego w strategii Grupy Orlen zajmuje szczególne miejsce. Nowe podejście można zauważyć już w zmianie nazwy tej kategorii, którą określamy jako “Consumer and Products” i to właśnie nastawienie na oczekiwania i potrzeby klienta jest tutaj najważniejsze. O planach koncernu opowiada Jan Tar, dyrektor wykonawczy ds. komercyjnych, Orlen.

Orlen ogłosił strategię do 2035 roku. Jaką rolę odgrywa w niej biznes detaliczny?

Sprzedaż detaliczna to najbardziej rozpoznawalny element naszej działalności, dlatego w s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. luty 2025 21:59