13.06.2024 / 11:39
StoryEditor

Ważna zmiana w systemie kaucyjnym. Właściciele sklepów mogą odetchnąć. Smrodu nie będzie

Resort klimatu zdecydował się wreszcie wyłączyć opakowania po mleku i produktach mlecznych z systemu kaucyjnego (fot. Shutterstock)
Włączenie opakowań po mleku i produktach mlecznych do systemu kaucyjnego od początku wywoływało wiele uwag ze strony wszystkich stron, które miały być zaangażowanych w ich zbiórkę. Na szczęście rządzący wreszcie usłyszeli ich głos.

Wiceminister klimatu i środowiska Anita Sowińska, poinformowała na konferencji prasowej, że opakowania po mleku i produktach mlecznych zostaną całkowicie wyłączone z systemu kaucyjnego.

Początkowo miało być tylko odroczenie

Oznacza to, że rząd Donalda Tuska zrobił nie jeden, ale dwa kroki w tył. Nowelizacja ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, opublikowana pod koniec kwietnia br. zakładał bowiem jedynie przesuniecie obowiązku prowadzenia zbiórki takich opakowań o rok (na początek 2026 r.). Dodatkowy czas miał pozwolić na odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie sytemu do zbiórki takich opakowań.

Uzasadniając decyzję resortu, Anita Sowińska stwierdziła: "Zdecydowaliśmy się po uwzględnieniu wszystkich uwag ze strony wytwórców, operatorów, sklepów oraz samorządów o tym, aby opakowania po mleku i produktach mlecznych wyłączyć z systemu kaucyjnego".

Co skłoniło resort do zmiany decyzji?

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska przyznała, że argumentem, który najbardziej przemówił do przedstawicieli resortu i skłonił ich do wprowadzenia powyższej zmiany, były problemy z utrzymaniem czystości w punktach zbiórki (o smrodzie, który towarzyszyłby procesowi rozkładu resztek produktów pozostałych w takich opakowaniach, pani wiceminister nie wspomniała).

Anita Sowińska powiedziała, że w przypadku włączenia opakowań po mleku u i produktów mlecznych do systemu kaucyjnego były uzasadnione obawy, o to, czy uda się utrzymać czystość w punktach zbiórki. Wiceminister wyjaśniła, że ma tu na myśli nie tylko automaty, ale też punkty zbiórki w małych sklepach.

 

09.06.2025 / 15:04
StoryEditor
Od Żabki po Media Expert. Jaka nowa inwestycja przytuli się do Biedronki i Lidla?
W Pyrzycach ruszył nowy park handlowy firmy Scallier

Firma Scallier otworzyła nowy park handlowy w Pyrzycach, w województwie zachodniopomorskim. Obiekt powstał tuż obok sklepów Lidla i Biedronki i zaoferuje klientom takie marki jak: Media Expert, CCC, Sinsay, Worldbox i Żabka.

Projekt parku handlowego w Pyrzycach zrealizowany został w partnerstwie z spółkę PKB Inwest Budowa, która odpowiadała z obszar deweloperski oraz oraz firmę Scallier, od...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.06.2025 / 19:10
StoryEditor
Duży browar chce się sprzedać po fatalnym roku. Tak kończy firma, która nie słucha klientów
Marka piwa Primus belgijskiego Browaru Haacht

To był kolejny fatalny rok dla belgijskiego Browaru Haacht, który ma w swoim portfolio dobrze znane piwoszom marki Primus i Tongerlo. Firma podwoiła stratę, dlatego władze browaru rozważają opcje strategiczne, w tym możliwą sprzedaż biznesu. Belgijski browar zbyt późno zareagował na zmieniające się nawyki konsumentów, co spowodowało mocne spadki sprzedaży.

Czy browar czeka bankructwo?

Jak przyznał prezes Boudewijn Van der Kelen, Browar Haacht musi wdrożyć głęboki plan restrukturyzacji i podjąć radykalne decyzje, ponieważ rok 2024...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 21:37