29.05.2024 / 12:27
StoryEditor

Barbora, biznes e-commerce właściciela sieci Stokrotka, ma nowego prezesa. To Povilas Šulys

Barbora ma nowego prezesa (mat. prasowe)
Maxima Grupe informuje o powołaniu nowego prezesa firmy Barbora. We wtorek 28 maja Povilas Šulys objął też stanowisko dyrektora Barbora oraz dyrektora i członka zarządu spółki zarządzającej Radas.

Povilas Šulys zastępuje Viktorasa Juozapaitisa, który zdecydował się opuścić grupę spółek Vilniaus prekyba po czterech latach pracy. P. Šulys pracuje w różnych spółkach grupy od 2016 r. Kierował firmą Franmax, grupą Ermi oraz Ermitažas. Przez ostatnie półtora roku pełnił funkcję dyrektora finansowego Maxima LT.

W skład zarządu Radas będą wchodzić: Manfredas Dargužis (przewodniczący), Povilas Šulys, Asta Juodeškaitė i Šarūnas Savičianskas.

Barbora oferuje klientom możliwość zamówienia artykułów spożywczych i artykułów codziennego użytku online z opcją dostawy do domu lub odbioru samochodem (drive-in). Niedawno w Wilnie wprowadzono nową usługę szybkiej dostawy (dostawa priorytetowa), dzięki której klienci mogą otrzymać zamówienie w ciągu dwóch godzin.

Jak czytamy w komunikacie, Barbora w dalszym ciągu koncentruje się na efektywności procesów odbioru i dostawy zamówień, a także szuka sposobów na automatyzację części swoich działań. W 2023 roku Barbora zrealizowała ponad 2,7 mln dostaw w krajach bałtyckich.

Przypomnijmy, że 4 marca 2024 roku Barbora zakończyła działalność w Polsce. Była obecna na polskim rynku e-grocery przez trzy lata. W szczytowym momencie kurierzy sklepu dowozili zakupy do klientów z kilku największych aglomeracji. Pod koniec ub. roku i na początku tego roku jego zasięg skurczył się do Trójmiasta, Warszawy, Katowic i Łodzi.

Wynik finansowy internetowej działalności Maximy pokazuje, że e-grocery to nadal bardzo niepewna część sektora sprzedaży detalicznej żywności. W 2023 roku bardziej ugruntowana działalność i skuteczne środki kontroli kosztów przełożyły się na wyższą efektywność kanału e-commerce, choć EBITDA pozostała ujemna i wyniosła 17,8 mln euro – informuje spółka. Rok wcześniej strata EBITDA wyniosła 23,7 mln euro.

Wycofanie się Barbory z Polski nie oznacza, że Maxima Grupe porzuciła całkowicie e-commerce w naszym kraju. Sklep internetowy z żywnością nadal prowadzi sieć Stokrotka, która dostarcza produkty spożywcze ze swoich supermarketów w ok. 30 miejscowościach lub umożliwia odbiór złożonych internetowo zamówień ze sklepów stacjonarnych w ok. 70 miastach.

Maxima Grupe zarządza sieciami handlowymi Maxima (w krajach bałtyckich), Stokrotka (w Polsce), T Market (w Bułgarii) oraz internetowym sklepem spożywczym Barbora działającym w krajach bałtyckich.

Maxima Grupe jest częścią grupy przedsiębiorstw Vilniaus prekyba. Poprzez pozostałe spółki zależne Vilniaus prekyba kontroluje inwestycje w sieci handlowe i apteczne, sieci restauracji, a także firmy deweloperskie i świadczące usługi wynajmu w krajach bałtyckich, Szwecji, Polsce i Bułgarii.

05.05.2025 / 15:40
StoryEditor
Tomasz Biernacki, założyciel sieci Dino: “Ja już swoje Ferrari w życiu rozbiłem”
W 2010 roku fundusz Enterprise Investors zainwestował w sieć sklepów Dino. Udziały sprzedał po siedmiu latach z niemałym zyskiem (Shutterstock)

760 proc. zarobił na sieci Dino Enterprise Investors. Jacek Siwicki, szef tego funduszu, opowiada o tym, jak mu się pracowało z Tomaszem Biernackim, założycielem i współwłaścicielem sieci Dino, czyli jednym z najbardziej tajemniczych biznesmenów w naszym kraju.

W 2010 roku fundusz Enterprise Investors zainwestował w sieć sklepów Dino 49 mln euro. Gdy po siedmiu latach postanowił sprzedać swoje udziały, zainkasował już za nie 376 mln eu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2025 / 13:14
StoryEditor
Polacy marzą o thermomiksie, airfryerze i robocie planetarnym. Po co im to wszystko?
Choć kulinarne inspiracje bywają różnorodne, w praktyce najczęściej wracamy do smaków dobrze znanych (fot. Frosta)

Jakie są kulinarne zwyczaje Polaków? Czy gotowanie to dla nas pasja, obowiązek, a może sposób na wspólne spędzanie czasu? Marka FRoSTA postanowiła przyjrzeć się bliżej codziennym zwyczajom w kuchni i przygotowała raport, który kompleksowo pokazuje, co liczy się dla nas, gdy chodzi o gotowanie.

Zebrane w raporcie “Jak gotują Polacy? Smaki, decyzje, zwyczaje” informacje rzucają światło nie tylko na kulinarne preferencje Polaków, ale też na to, skąd statystyczny rodak cz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. maj 2025 11:46