09.05.2024 / 13:46
StoryEditor

MediaMarkt ma nową twarz. O wizerunek sieci zadba były dziennikarz TVP Info

Maciej Dolega, dziennikarz związany wcześniej z TVN 24 i TVP Info został szefem działu PR w MediaMarkt Polska (fot.materiały prasowe)
Od początku maja br. stanowisko szefa działu PR i rzecznika prasowego MediaMarkt Polska pełni Maciej Dolega. Dziennikarz związany wcześniej m.in. z TVN 24 i TVP Info ma przyczynić się do ulepszenia strategii komunikacyjnych firmy.

W komunikacie dotyczącym zaangażowania Macieja Dolegi na stanowisko szefa PR i rzecznika prasowego MediaMarkt Polska, władze firmy podkreśliły dwudziestoletnie doświadczenie Dolegi w pracy dziennikarza i prezentera telewizyjnego i specjalistyczną wiedzę, którą dzięki niemu zdobył. 

Z TVN-u do TVP i z powrotem

"Przed dołączeniem do MediaMarkt Polska, Maciej cieszył się udaną karierą jako dziennikarz i prezenter telewizyjny. Jego dogłębne zrozumienie dynamiki mediów jest dodatkowo wzmocnione przez jego rozległe doświadczenie w roli trenera medialnego, specjalizującego się w komunikacji i brandingu" - napisała firma w komunikacie.

Dodajmy, że jeśli chodzi o ostatnie rozdziały w pracy Dolegi, to do 2021 r. był on związany ze stacją TVN 24, z której odszedł do TVP Info, gdzie prowadził poranny program "Wstaje dzień". W marcu br. Press informował o powrocie dziennikarza do TVN Warner Bros Discovery. Tym razem Dolega miał pracować dla "Dzień dobry TVN" i być reporterem odpowiedzialnym za materiały live emitowane w programie. 

Co Maciej Dolega ma zdziałać w MediaMarkt?

Jeśli chodzi o nadzieje wiązane z Maciejem Dolegą przez nowego pracodawcę, to MediaMarkt Polska zaznaczyły, że z niecierpliwością czekają na wykorzystanie jego spostrzeżeń i przywództwa w ulepszaniu swoich strategii komunikacyjnych.

Dodajmy, że spółka MediaMarkt Polska jest częścią międzynarodowej grupy MediaMarktSaturn, prowadzącej sieci specjalistycznych sklepów z elektroniką użytkową oraz artykułami RTV/AGD.

Poza sprzedażą sprzętu firma oferuje też klientom bogaty pakiet usług dodatkowych, obejmujących jego dostawę, instalacja, ubezpieczenie i dodatkową ochronę. Prowadzi także odkup zużytych urządzeń. Aktualnie w Polsce działa 80 wielkopowierzchniowych sklepów pod szyldem MediaMarkt.

04.12.2025 / 16:51
StoryEditor
Niedziele handlowe w ALDI w grudniu 2025. W jakich godzinach będą działać sklepy dyskontera przed świętami?
(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W tak intensywnym miesiącu jakim jest gurdzień, łatwo zapomnieć kupić kilka produktów, który miało się nawet na liście zakupów lub nawet nie miało się czasu ich zrobić. Dlatego sieci przed takimi okazjami jak Święta Bożego Narodzenia itp. konsekwentnie wydłużają czas działania sklepów. Tak samo zrobiło Aldi. W najbliższych tygodniach sklepy Aldi będą działały również w niedziele handlowe. Sieć podała szczegółowe godziny otwarcia, które obejmą większość placówek.

W grudniu możliwość zrobienia zakupów w niedzielę pojawi się trzykrotnie: 7 grudnia, 14 grudnia oraz 21 grudnia. Jak podaje Aldi, to właśnie w tych dniach sklepy będą działać dł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.11.2025 / 10:04
StoryEditor
Energetyki i napoje znacznie zdrożeją? Senat „za”, ruch po stronie prezydenta
Napoje i energetyki zdrożeją? Senat ”za” opłatą cukrową (fot. Tomasz Ozdoba/Kancelaria Senatu + Canva)

Senat opowiedział się za wprowadzeniem nowych stawek opłaty cukrowej. A to oznacza wzrost cen napojów, w tym energetyków. O ile mogą zdrożeć napoje? Czy prezydent Karol Nawrocki podpisze czy zawetuje ustawę?

W artykule przeczytasz: 

  • Senat przegłosował wyższą opłatę cukrową
  • Jakie są proponowane stawki nowej opłaty cukrowej i od kiedy?
  • O ile zdrożeją napoje w sklepach przez nowy podatek cukrowy?
  • Rząd tłumaczy nowy podatek cukrowy celami prozdrowotnymi
  • Czy opłata cukrowa ma realny wpływ na zdrowie publiczne?
  • Jakie wpływy może przynieść nowa opłata cukrowa?
  • Jak branża napojów podchodzi do zmian?
  • Czy prezydent zawetuje opłatę cukrową?

Senat przegłosował wyższą opłatę cukrową

Senat 27 listopada 2025 roku przyjął bez poprawek projekt ustawy o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym. Oznacza to, że jest coraz bliżej wdrożenia wyższej opłaty cukrowej. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się 62 senatorów, a 28 było przeciw.

Rząd tłumaczy zmianę prawa i wprowadzenie wyższej opłaty cukrowej względami prozdrowotnymi, ale też zapewni wyższe wpływy do budżetu państwa.

Jakie są proponowane stawki nowej opłaty cukrowej i od kiedy?

Przyjęta przez Senat ustawa wprowadza podwyżki opłat stałej i zmiennej za zawartość cukrów lub słodzików w napojach.

W przeliczeniu na 1 litr napoju nowe stawki będą wynosić:

  • opłata stała za zawartość cukrów w ilości do 5 g w 100 ml napoju lub za zawartość substancji słodzącej (tzw. słodzików): z 0,50 zł do 0,70 zł,
  • opłata zmienna za każdy gram cukrów powyżej 5 g w 100 ml napoju: z 0,05 zł do 0,10 zł,
  • opłata za zawartość kofeiny lub tauryny: z 0,10 zł do 1,00 zł,
  • opłaty maksymalnej: z 1,20 zł do 1,80 zł.

Ministerstwo Finansów argumentuje, że obowiązująca wysokość opłaty jest już niewystarczająca, by wpływać na zachowania konsumentów, ponieważ znacząco odbiega od aktualnych cen napojów.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. grudzień 2025 20:35