01.07.2016 / 10:27
StoryEditor

Jak przyciągnąć zagranicznego klienta do swojej kasy?

Transakcja DCC jest wykonywana w oparciu o kurs waluty obowiązujący w momencie transakcji (fot. pixabay.com)
Żeby klient z zagranicy zechciał zostawić pieniądze w sklepie, warto zapewnić mu komfort płatności. Jednym z rozwiązań jest DCC, czyli rozliczanie operacji kartą płatniczą bezpośrednio w walucie karty lub kraju jej wystawcy.

Wśród cudzoziemców odwiedzających nasz kraj najwięcej jest Europejczyków, a ci chętnie płacą bezgotówkowo. DCC (ang. Dynamic Currency Conversion), czyli płatność w walucie karty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 13:19
StoryEditor
Blisko 24 mld obrotu. Są dane NIQ dotyczące sprzedaży w sklepach małoformatowych w I kwartale 2025 roku
Sprzedaż w sklepach małoformatowych w I kwartale. NIQ publikuje dane (fot. Shutterstock)

Firma badawcza NIQ przedstawiła analizy dotyczące sprzedaży FMCG w małym formacie - rozumianym jako suma dużych, średnich i małych sklepów spożywczych, stacji benzynowych oraz sklepów alkoholowych. Z danych wynika, że w pierwszym kwartale wyniosła ona blisko 24 mld złotych. W porównaniu z poprzednim rokiem, był to niespełna jednoprocentowy wzrost wartościowy, przy jednoczesnym spadku sprzedaży wolumenowej o 7 procent.

Analitycy z NIQ wskazują, że największy udział wartościowy w sprzedaży miały produkty z koszyka spożywczego. Mieliśmy tu do czynienia ze spadkiem wartościowym o 1 procent i wolu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.04.2025 / 12:30
StoryEditor
SpongeBob ma nakręcić sprzedaż w Pepco. Sieć inwestuje we współpracę licencyjną
SpongeBob Kanciastoporty z Paramount do sklepów Pepco

Paramount oraz sieć sklepów Pepco ogłosiły kolejną odsłonę strategicznej współpracy licencyjnej. Najnowsza kolekcja, inspirowana jednym z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów – SpongeBobem Kanciastoportym.

SpongeBob Kanciastoporty to postać, która od ponad 20 lat inspiruje zarówno najmłodszych, jak i dorosłych. Współpraca Paramount z Pepco pozwoli fanom na jeszcze bliższ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 09:02