25.01.2018 / 09:48
StoryEditor

Do 2020 r. sieć Dino może liczyć 1340 placówek, czyli o ok. 140 więcej niż planowano

Supermarket sieci Dino Polska (Dino Polska)
Dino jest najszybciej rosnącą siecią spożywczą w Polsce, która rozwijała się w tempie 37,8 proc. CAGR 2010-17, jednocześnie utrzymując sprzedaż porównywalną powyżej dynamiki inflacji w analizowanym okresie. Dynamika EBITDA Spółki wyniosła 37, proc. CAGR w latach 2014-16. Według analityków DM mBanku wyniki osiągane przez Dino Polska potwierdzają skuteczność modelu biznesu opartego na własnej sieci marketów działających w segmencie proximity.

Rok 2017 był kolejnym rekordowym w historii Dino Polska, w którym sieć sprzedażowa zwiększyła się o 23 proc. r/r do 775 sklepów, a szacowana przez nas EBITDA powinna wynieść 388...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 13:27
StoryEditor
Koniec z nudnym gotowaniem? Ikea wprowadza ponad 200 produktów, które odmienią kuchnię
Logo sieci Ikea (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Kuchnia od dawna uznawana jest za serce domu, ale coraz rzadziej pełni rolę miejsca wspólnych spotkań przy stole. Ikea postanowiła to zmienić. Jak szwedzki gigant chce na nowo przywrócić radość gotowania i wspólnego jedzenia?

Ikea ogłosiła start rocznej, globalnej kampanii skoncentrowanej na gotowaniu i jedzeniu w domu. Towarzyszy jej premiera ponad 200 nowych produktów, które mają sprawić, że kuchni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 11:27
StoryEditor
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan?
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan? (Fot. InPost)

Grupa InPost osiągnął aż 3,5 mld zł przychodu w drugim kwartale 2025 r. Skorygowana EBITDA grupy wyniosła 1 mld zł. – Po raz pierwszy ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodziła spoza Polski – mówi Rafał Brzoska. Jakie plany ma spółka na przyszłość?

W artykule przeczytasz:

  • InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów
  • Wzrost przychodów InPost do poziomu 3,5 mld zł w drugim kwartale

  • Marża EBITDA Inpost powyżej 28 proc.  

  • Rafał Brzoska: wyniki potwierdzają sukces naszej strategii międzynarodowej

  • Jakie plany na przyszłość ma InPost?

  • Podstawowe dane finansowe InPost za drugi kwartał 2025 r.

InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów

Grupa InPost opublikowała wyniki finansowe za drugim kwartał 2025 rok. W tym okresie znacząco wzrósł wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost. W drugim kwartale było to 324 miliony przesyłek, czyli o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Grupa InPost podkreśa, że to nawet większy wzrost niż dynamika wzrostu rynku e-commerce na kluczowych rynkach.

Warto także podkreślić, że w drugim kwartale 2025 roku Grupa InPost znacznie powiększyła swoją sieć. Na koniec czerwca 2025 r. miała ponad 88 000 punktów OOH, w tym ponad 53 000 maszyn Paczkomat. Obecnie, liczba urządzeń za granicą przewyższyła liczbę w Polsce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2025 23:14