19.02.2019 / 13:46
StoryEditor

Jest zgoda na podniesienie limitu płatności bez PIN do 100 zł

Zgoda udzielona systemom zbiega się z przygotowaniami do wdrożenia tzw. RTS-ów, czyli aktu wykonawczego do europejskiej dyrektywy PSD2 regulującej rynek płatności (fot. freeimages.com)
Dwaj główni operatorzy kart dostali zgodę na podniesienie limitu płatności zbliżeniowych bez kodu PIN z 50 zł do 100 zł – informuje serwis rp.pl.

Mastercard i Visa mają już formalną zgodę Narodowego Banku Polskiego i przygotowują się do wprowadzenia podwyższonego limitu na płatności kartą bez PIN. Prowadzą rozmowy z banka...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 11:33
StoryEditor
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Zaskakujące, kto jest przeciwko
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy niemal jednomyślni (fot. Canva)

Niemal 70 proc. młodych Polaków jest za zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Ale w jednej grupie wiekowej duży odsetek uważa taki pomysł za złe rozwiązanie.

Z artykułu dowiesz się:

  • Najmłodsi są zdecydowanie "za" zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach paliw
  • Najwięcej zdecydowanych przeciwników prohibicji na stacjach paliw jest wśród seniorów
  • Jak poziom wykształcenia wpływa na podejście do zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw?

  • Nocna prohibicja coraz częściej wprowadzana w miastach
  • W Polsce zbyt łato można kupić alkohol?

Najmłodsi są zdecydowanie za zakazem sprzedaży alkoholu na stacjach paliw

W „Rzeczpospolitej” został opublikowany najnowszy sondaż przeprowadzony przez IBRiS na temat  ewentualnego wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Wynika z niego, że aż 62,1 proc. respondentów opowiada się za takim rozwiązaniem. Zdecydowany sprzeciw wobec takiej prohibicji wyraża 11,3 proc. ogółu badanych, a kolejne 20,3 „raczej się nie zgadza”.

Najwięcej zwolenników prohibicji na stacja paliw jest wśród osób w wieku 18-29 lat (tzw. młodzi dorośli). Za wprowadzeniem zakazu jest aż 69 proc. tej grupy, z czego aż 46 proc. młodych dorosłych wybrało odpowiedź „zdecydowanie tak”. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2025 / 14:54
StoryEditor
Lidl odpowiada na politykę celną Trumpa potężnymi inwestycjami we własną flotę kontenerowców. Dyskonter ma ciekawą strategię
Lidl chce być odporny na skutki wojny handlowej Donalda Trumpa (fot. Alexandros Michailidis/Shutterstock; Evan El-Amin/Shutterstock)

W obliczu wyzwań geopolitycznych, Lidl mocniej inwestuje we własną infrastrukturę logistyczną. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest zamówienie pięciu nowoczesnych kontenerowców w chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International. Jak podaje "Handelsblatt", wartość kontraktu szacowana jest na około 600 milionów euro.

Planowana dostawa statków przewidziana jest na lata 2027-2028. Nowe jednostki mają znacząco przewyższać dotychczasowe możliwości floty operatora logistycznego Tailwind Shipping ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. lipiec 2025 18:57