23.07.2025 / 13:46
StoryEditor

Lidl stanie przed sądem. Chodzi o dane 100 mln użytkowników aplikacji Lidl Plus

Lidl Plus przed sądem – czy cyfrowe rabaty są naprawdę darmowe? (fot. materiały prasowe)

Aplikacja Lidl Plus znalazła się w centrum sporu prawnego. W grze są dane osobowe ponad 100 mln użytkowników i pytanie, czy prywatność może być ceną za zniżki. Co zdecyduje sąd w Stuttgarcie i czy sprawa trafi aż do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej?

Aplikacja mobilna Lidl Plus stała się przedmiotem postępowania przed Wyższym Sądem Krajowym w Stuttgarcie. Rozprawa dotyczy sposobu, w jaki aplikacja oferuje zniżki – określane ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.07.2025 / 14:50
StoryEditor
Sieć MarketVita rośnie jak na drożdżach. W krótkim czasie przybyło 30 sklepów
Sieć MarketVita ma już 175 sklepów (fot. MarketVita)

Polska sieć franczyzowa MarketVita bardzo szybko rozwija się na południu Polski. W kilka miesięcy sieć sklepów spożywczych powiększyła się o 30 punkty. Jakie są jej plany ekspansji?

W artykule przeczytasz: 

  • Sieć MarketVita ma już 175 sklepów
  • MarketVita umacnia się na Śląsku
  • Marki własne kluczowe dla sieci
  • MarketVita dostosowuje asortyment do potrzeb klientów. Żołnierze USA idealnym przykladem

Sieć MarketVita ma już 175 sklepów

Spółka MarketVita poinformowała, że na początku lipca 2025 roku jej sieć liczyła już 175 sklepów. Placówki są zlokalizowane w trzech województwach: podkarpackim, małopolskim i w ostatnim czasie śląskim. 

Co prawda MarketVita nie ma się na razie co równać z największymi sieciami franczyzowymi w Polsce, ale i tak jej rozwój jest imponujący. Polska sieć franczyzowych sklepów spożywczych MarketVita powstała w 2020 roku i pod tym szyldem działało zaledwie 11 sklepów. W połowie 2021 roku było ich 30. A pod koniec 2024 roku funkcjonowało już 146 sklepów z logo MarketVita. Przez pierwsze sześć miesięcy 2025 roku do sieci dołączyło kolejnych 29 placówek.

MarketVita umacnia się na Śląsku.

W ostatnich tygodniach szyld MarketVita pojawił się w Zawierciu, Sosnowcu, Katowicach oraz Chorzowie. To tylko potwierdza, że w ostatnim czasie sieć postawiła na ekspansję na Śląsku. Jest to możliwe dzięki uruchomieniu w 2024 roku nowego oddziału hurtowni Orzełek w Katowicach. Jest to hurtownik, który jest głównym dostawcą produktów do sieci sklepów MarketVita.

– Cieszymy nas, że model oparty na polskim kapitale i dostosowaniu do lokalnych potrzeb detalistów spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem także na Śląsku – mówi Marzena Wilk, Dyrektor Rozwoju MarketVita.

Sieć dalej planuje rozwijać się w południowej i południowo-wschodniej Polsce. W tym roku ma działać już ponad 200 sklepów z logo MarketVita.

Marki własne kluczowe dla MarketVita

Sieć cały czas zamierza także rozwijać marki własne. Pod koniec 2024 r. miała ich już ponad 300 w swojej ofercie.

­– Produkty marek własnych to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują jakości w przystępnych cenach, szczególnie w obliczu skutków inflacji w ostatnich latach. To dopiero początek – planujemy dalsze rozszerzanie tej oferty – dodaje Anna Maksymiuk, dyrektor handlowy MarketVita.

Sieć oferuje franczyzobiorco trzy możliwe formaty sklepów do prowadzenia:

  • MarketVita,
  • MarketVita Express  
  • MiniVita

Sklepy MarketVita dostosowują asortyment do potrzeb klientów

Jak zapewnia Andrzej Figiel, dyrektor rozwoju sieci MarketVita​, sieć dostosowuje się do oczekiwań klientów. Doskonałym przykładem takiej strategii było podejście do dość specyficznych klientów jakimi byli amerykańscy żołnierze stacjonujący w bazie pod Rzeszowem.

– Amerykanie stali się stałymi klientami, często odwiedzali nasze placówki, co miało przełożenie na obroty. Podczas ich obecności wartości koszyków często były wyższe od średniej, a wrażliwość cenowa i zakupy w promocji niższe. Wsłuchiwaliśmy się w ich potrzeby. Każdy sklep elastycznie dostosowuje ofertę do lokalnych potrzeb – nasz model franczyzy pozwala na takie podejście i je promuje. W lokalizacjach, gdzie widoczny był napływ klientów z USA, dbaliśmy, by w ofercie były produkty popularne w tym kraju, takie jak masło orzechowe, sosy BBQ, Jack Daniel‘s czy szerszy wybór wołowiny wysokiej klasy – mówił Andrzej Figiel w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.

image

Sieć Pokusa kusi nowych franczyzobiorców. Oto jej plany na rozwój [WYWIAD]

10.07.2025 / 07:47
StoryEditor
System kaucyjny przyniesie sklepom straty? Ptaszyński apeluje do rządu o reakcję
System kaucyjny przyniesie sklepom straty? (fot. Mlekovita)

To producenci napojów, a nie sklepy mają obowiązek finansowania kosztów zbierania opakowań i odpadów. A próby przeniesienie kosztów zbierania opakowań na sklepy, to próba obejścia prawa – zastrzega Polska Izba Handlu. Dlatego Maciej Ptaszyński apeluje o pilną reakcję ministerstwa środowiska w kwestii opłat.

W artykule przeczytasz:

  • Maciej Ptaszyński apeluje do rządu o reakcję w kwestii opłat w ramach systemu kaucyjnego
  • Próby przeniesienie kosztów zbierania opakowań na sklepu to próba obejścia prawa
  • Kiedy sklepy mogą odmówić podpisania umowy z operatorem systemu kaucyjnego?

Maciej Ptaszyński apeluje do rządu o reakcję w kwestii opłat w ramach systemu kaucyjnego

Polska Izba Handlu alarmuje, że przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego może przynosić straty dla sklepów. Dlatego organizacja apeluje do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o szybkie i stanowczą reakcję w zakresie opłat.

– Trwające w sieciach detalicznych przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego wskazują, że spełnienie wymogów ustawy kaucyjnej według danych na chwilę obecną może przynosić straty dla sklepów. Do startu systemu pozostało nieco ponad dwa i pół miesiąca. Branża handlu głośno mówi o tym już od początku kwietnia. Liczymy na stanowcze działania ministerstwa szczególnie w zakresie opłat (handling fee) – komentuje Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. lipiec 2025 13:49