03.07.2023 / 13:57
StoryEditor

Czy kaucja wlicza się do ceny produktu? Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej rozstrzygnął tę kwestię

TSUE orzekł, że kaucja za opakowanie nie wlicza się do ceny sprzedaży produktu (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Czy sklepy podając ceny produktów takich jak piwo, oferowanych w butelkach zwrotnych powinny uwzględniać w nich kaucję? Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie sporu toczącego się pomiędzy jedną z niemieckich sieci handlowych, a stowarzyszeniem stojącym na straży prawa konkurencji nie pozostawia w tej sprawie wątpliwości. 

Cena nie obejmuje kaucji, którą konsument jest zobowiązany uiścić przy zakupie produktów sprzedawanych w opakowaniach zwrotnych – uznał Trybunał Sprawiedliwości Unii...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.05.2024 / 11:11
StoryEditor
Bricomarche się rozpędza. Sieć w cztery miesiące zrealizowała 70 proc. rocznego planu otwarć
W kwietniu br. sieć Bricomarche powiększyła się o sześć sklepów. W sumie od początku roku przybyło ich 17 (fot. materiały prasowe)
W kwietniu br. Bricomarche – sieć sklepów "dom i ogród” rozwijana przez Grupę Muszkieterów, do której należy także Intermarche, otworzyła sześć placówek w różnych regionach kraju. Od początku roku wystartowało ich już 17. Jak daleko sięgają ambicje Bricomarche?

Placówki sieci Bricomarche, które ruszyły w kwietniu, znajdują się w czterech różnych województwach: małopolskim (Trzebinia, Gorlice, Wadowice), kujawsko-pomorskim (Wąbrzeźno), ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2024 / 13:26
StoryEditor
Nadchodzi ożywienie w handlu i konsumpcji? Sprawdź najnowsze dane!
Konsumpcja w sektorze gospodarstw domowych zwiększyła się o 2 proc. (fot. Canva)
W pierwszym kwartale tego roku konsumpcja w sektorze gospodarstw domowych zwiększyła się o 2 proc., a więc nieco szybciej niż wyniósł szacunek tempa wzrostu PKB – wynika z szacunków Instytutu Prognoz i Analiz Gospodarczych (IPAG).

Warto zauważyć, że wzrost konsumpcji następuje po jej spadku w 2023 r. o 1 proc. Jak prognozują analitycy IPAG, w kolejnych kwartałach roku tempo wzrostu spożycia w sektorze gos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2024 06:19