15.05.2018 / 21:34
StoryEditor

Drożejąca żywność napędza wzrost cen w sklepach

(materiały własne)
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2018 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosły o 0,5 proc. (w tym towarów – o 0,6 proc. oraz usług – o 0,3 proc.). W porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 1,6 proc. (w tym usług – o 1,7 proc. i towarów – o 1,5 proc.). Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem. Jednym z czynników napędzających wzrost cen r/r była drożejąca żywność.

W kwietniu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie transportu (o 2,4 proc.), ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 09:45
StoryEditor
Serhii Kolesnyk, współwłaściciel sieci Best Market i Foodex Express: Mamy mocny kręgosłup [WYWIAD]

O rozwoju sieci sklepów z ukraińską żywnością oraz innych formatów handlowych w Polsce (w tym najnowszego konceptu placówek convenience Foodex Express), wejściu w biznes gastronomiczny oraz planach ekspansji międzynarodowej, w tym potencjalnym uruchamianiu sklepów w Ukrainie, opowiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl Serhii Kolesnyk, który razem z bratem Romanem rozwija sklepy Best Market, Foodex24, Foodex Express i Best Beer.

Skąd wziął się pomysł na stworzenie sieci sklepów z ukraińską żywnością w Polsce?

Chciałbym zacząć od wyjaśnień, że nie uznajemy się za ukraiński biznes. Owszem, fir...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 99% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.07.2025 / 11:44
StoryEditor
Paczkomat Plus – nowy, tajemniczy projekt InPostu. Czym zaskoczy firma Rafała Brzoski? [NASZ NEWS]
Paczkomat Plus w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)

Na ulicach Warszawy zaczęły się pojawiać Paczkomaty Plus. To nowa marka, której InPost używać będzie w odniesieniu do maszyn różniących się od "zwykłych" paczkomatów. Co to za projekt? Właściciel urządzeń nabrał wody w usta, ale rynkowi eksperci podzielili się z redakcją portalu wiadomoscihandlowe.pl swoimi obserwacjami.

Wiele wskazuje na to, że "Paczkomat+" będzie duchowym (a zapewne też i technologicznym) spadkobiercą lodówkomatów. Te drugie zdają się być wygaszane w dotychczasowej formi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. lipiec 2025 12:14