19.07.2021 / 16:47
StoryEditor

Koniec walki z wiatrakami. Firmom będzie łatwiej korzystać z „zielonej” energii

Firmom będzie łatwiej korzystać z „zielonej” energii (pixabay)
Podwyżki cen prądu najdotkliwiej odczują małe firmy, m.in. z branży spożywczej. Ratunkiem mogą być odnawialne źródła energii, m.in. pozyskanej z wiatru. Na przeszkodzie jednak stoi prawo ściśle określające dopuszczalną odległość wiatraków od zabudowy. Ratunkiem może okazać się nowelizacja tzw. ustawy odległościowej projekt, której przeszedł już konsultacje publiczne i daje nadzieje na rychłe złagodzenie zasad lokalizacji wiatraków – mówi w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej. 

Celem planowanych zmian jest ułatwienie procesu inwestycyjnego w obszarze lądowej energetyki wiatrowej, co  przełoży się na dalszy dynamiczny rozwój małych OZE realizowanych na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.06.2024 / 13:47
StoryEditor
Szymon Poliński, prezes FC Kopernik: Myślimy szerzej o rynku i budujemy kompleksowy świąteczno-piernikowy świat
Odpowiada mi praca w firmie, która przypomina dużą manufakturę - mówi w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Szymon Poliński, prezes Fabryki Cukierniczej Kopernik (fot. materiały prasowe)
Moim celem jest stworzenie czegoś w rodzaju kultury piernikowo-świątecznej, do której zaliczał się będzie nie tylko sam piernik, ale też produkty związane z piernikiem – zapowiada w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Szymon Poliński. Prezes Fabryki Cukierniczej Kopernik podaje przykłady kategorii, do których te produkty mogą należeć oraz wylicza niestandardowe nowości, które już trafiły do sprzedaży, w tym np. peeling do ciała stworzony w kooperacji z TZMO. Szymon Poliński mówi też o tym, jak jego firma zamierza zawalczyć o względy młodych konsumentów, ale też o walce, do której włączać się nie zamierza.

Jak pan, jako osoba z doświadczeniem w obszarze produkcji, zapatruje się na możliwości dalszego obniżania jej kosztów. Czy firmy z branży FMCG mają jeszcze w tym zakresie jakieś...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.06.2024 / 13:23
StoryEditor
Kolejne sklepy otwarte w niedziele objęte zakazem handlu! Chcą korzystać z triku na klub czytelnika [NASZ NEWS]
Klub czytelnika w sklepie sieci Prim Market (fot. od Czytelnika)
W Sejmie ruszają prace nad liberalizacją przepisów o niedzielnym handlu, a tymczasem - jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl - kolejna sieć zdecydowała się na otwarcie sklepów w dni "niehandlowe". W wybranych placówkach Prim Marketu pojawiły się książki do wypożyczenia, uruchomiono też klub czytelnika. To trik, który w przypadku innych firm był kwestionowany zarówno przez Państwową Inspekcję Pracy, jak i przez sądy, w tym Sąd Najwyższy. Jednak część przedsiębiorców wciąż chętnie korzysta z tej metody, gdyż niedzielny utarg w sklepach jest zdecydowanie wyższy od ewentualnych, rażąco niskich kar.

Strefy klubu czytelnika w ostatnich dniach pojawiły się w niektórych sklepach sieci Prim Market. Jak ustaliliśmy, w wybranych lokalizacjach sklepy Prim otwarte były w mini...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. czerwiec 2024 22:15