12.04.2021 / 18:23
StoryEditor

Minister Finansów będzie interpretował przepisy dotyczące opłaty „cukrowej” i „małpkowej”

Ministerstwo Finansów (fot. MondayNews)
Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, która przenosi na Ministra Finansów właściwość co do interpretowania przepisów dotyczących opłat „cukrowej” i „małpkowej”. Wcześniejsze przepisy sugerowały właściwość Ministra Zdrowia. Zmiana jest odpowiedzią na zgłaszane przez przedsiębiorców niejasności dotyczące organu odpowiedzialnego za interpretowanie tych przepisów.

– Opłata cukrowa to nowa danina, obowiązująca od 1 stycznia 2021 roku. W intencji Ministerstwa Zdrowia miała zachęcić producentów do zmniejszenia w napojach ilości substancji sł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.12.2025 / 19:29
StoryEditor
Najem zwrotny jest coraz popularniejszym rozwiązaniem w polskim handlu. Co mówią najnowsze dane?
Najem zwrotny jest coraz popularniejszym rozwiązaniem w polskim handlu (fot. Shutterstock)

Rosnąca znajomość modelu najmu zwrotnego w sektorze handlowym staje się wyraźnym sygnałem zmian na rynku nieruchomości komercyjnych. Firmy coraz częściej analizują jego zastosowanie w kontekście zarządzania kapitałem i aktywami.

Według badania UCE Research i INWI, 39,7 proc. przedstawicieli branży handlowej deklaruje, że spotkało się z pojęciem najmu zwrotnego w swoim życiu zawodowym. Niewiele mniej, b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.12.2025 / 08:06
StoryEditor
Lidl w 2026 r. otworzy 1000. sklep w Polsce. Włodzimierz Wlaźlak o planach sieci
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska (fot. Łukasz Rawa)

- W 2026 r. Lidl Polska stawiać będzie na dalszy rozwój, umacnianie pozycji rynkowej oraz budowanie wartości dla klientów i partnerów biznesowych - zapowiada Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

"Rok 2025 był dla nas okresem pełnym wyzwań, ale i satysfakcji z realizacji zamierzonych celów. Chociaż cena jest dla polskich konsumentów kluczowa i pozostanie przez długi czas...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 07:32