25.06.2024 / 11:50
StoryEditor

Prohibicja na stacjach paliw tylko w określonych godzinach? Są szczegóły rządowego projektu

Rządowy projekt ustawy zakazujący sprzedaży alkoholu na stacjach paliw zakłada prohibicję wyłącznie w godzinach nocnych (fot. Shutterstock)
Szefowa resortu zdrowia Izabela Leszczyna twierdzi, że projekt ustawy zakazującej sprzedaży alkoholu na stacjach paliw jest już prawie gotowy. Jakie zapisy mogą się w nim znaleźć i kiedy ów projekt trafi pod obrady sejmu?

Projekt ustawy wprowadzającej zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw w jest już prawie gotowy i po wakacjach "trafi na stół" – donosi portal wyborcza.biz, powołując się na słowa minister zdrowia Izabeli Leszczyny. Wbrew pierwotnym zapowiedziom może on jednak nie oznaczać całkowitej prohibicji, czego sygnały było słychać już wcześniej.

Zakaz tylko w godzinach nocnych. Dlaczego?

Z informacji, do których dotarł portal wyborcza.biz, wynika, że projekt zakłada zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw wyłącznie w godzinach nocnych. Prawdopodobne jest, że prohibicja będzie obowiązywać w godzinach od 22:00 do 6.00 rano, choć dyskusje w sprawie przedziału czasowego jeszcze trwać.

Za takim rozwiązaniem mają przemawiać analizy przeprowadzone przez Ministerstwo Zdrowia. Wynika z nich, że Polacy najczęściej kupują alkohol na stacjach paliw właśnie w godzinach nocnych, a konkretnie w przedziale od 23.00 do 1:00.

Ile stacje paliw ważą w obrocie alkoholem?

Resortowe analizy wykazały również, że transakcje z udziałem alkoholu stanowią około 5 proc. wszystkich dokonywanych na stacjach paliw, a jego sprzedaż generuje jedynie 1 proc. przychodów takich punktów. W ocenie Ministerstwa Zdrowia oznacza to, że prohibicja nie odbija się znacząco na ich obrotach.

Nie będzie ona miała także zbyt dużego znaczenia dla całej branży, bo rola takich punktów w obrocie alkoholem – w porównaniu z innymi kanałami sprzedaży – jest marginalna. Z danych NielsenIQ za okres maj 2023 - kwiecień 2024 wynika, że pod względem wielkości stacje benzynowe odpowiadają jedynie za 2,1 proc. sprzedaży. Wartościowo jest to nieco więcej, bo 2,7 proc.

09.10.2024 / 11:19
StoryEditor
Jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce wchodzi do Polski! Co znajdzie się w jego ofercie?
Jeden z liderów skandynawskiego e-commerce już w Polsce (fot. materiały prasowe)

Duński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce. Platforma oferuje ponad 45 tys. produktów z 20 kategorii, m.in. skandynawskich marek wyróżniających się jakością i designem.

W ofercie sklepu znajdziemy również artykuły licencjonowane oraz największych producentów. Coolshop oferuje wiele tematycznych akcji promocyjnych, możliwość zakupu zestawów oraz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.10.2024 / 16:52
StoryEditor
Wiemy jakie są plany mamyito.pl wobec przejętych platform Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw
Kamil Kopania (z prawej) i Paweł Kozłowski (z lewej) z Mamyito.pl

Mamyito.pl, dynamicznie rozwijający się internetowy supermarket, właśnie wykonał strategiczny krok, przejmując 100 proc. udziałów w spółce Farmer Direct. Właściciele platform Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw wchodzą do rodziny Mamyito.pl. Co nowy właściciel planuje zrobić z nowymi platformami?

Kamil Kopania, dyrektor zarządzający Mamyito.pl, wyjaśnia, że przejęcie Farmer Direct jest kluczowym elementem strategii rozwoju firmy. Firma, działająca na rynku e-grocery, ofe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2024 01:59