09.10.2021 / 16:59
StoryEditor

Rzecznik praw obywatelskich wstawił się za właścicielem sklepów w sprawie handlu w niedziele

Osiedlowy sklep, w którym cena jest mniej ważna - 1
Rzecznik praw obywatelskich broni właściciela osiedlowych sklepów. Złożył w imieniu ukaranego za handel w niedzielę skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. Jak podaje portal wyborcza.biz, RPO twierdzi, że detalista nie złamał prawa.

Właściciel kilku osiedlowych sklepów w Pleszewie w województwie wielkopolskim handluje m.in. papierosami. Taką działalność wpisał jako dominującą w ewidencji firm. Zgodnie z ust...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.09.2025 / 14:39
StoryEditor
81% klientów biznesowych kupuje w e-commerce. Jakie perspektywy przed e-B2B?
81% firm kupuje w e-commerce. Jakie perspektywy ma rynek e-B2B? (fot. Canva + e-izba)

Najnowsze dane wskazują, że ponad 4/5 klientów biznesowych korzysta z kanału e-commerce przy zakupach firmowych. Średnio firma wydaje na marketplace‘ach ok. 67 tys. zł. Co najczęściej kupują firmy w e-commerce? Jakie są perspektywy przed tym segmentem?

W artykule przeczytasz:

  • E-commerce to główny kanał zakupowy dla co czwartej firmy w Polsce
  • Co firmy najczęściej kupują w e-commerce?
  • Lojalność kontra niska cena – co rządzi rynkiem e-B2B?
  • W e-B2B nie ma miejsca na spontaniczne zakupy
  • Jakie są perspektywy dla rynku e-B2B?

E-commerce to główny kanał zakupowy dla co czwartej firmy w Polsce

Aż 81% klientów biznesowych wybiera e-commerce do robienia zakupów dla swojej firmy. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu „B2B Customer Journey 2025”, opracowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej we współpracy z Allegro Business.

Co więcej, niemal 1/4 firm wskazuje na e-commerce jako główny kanał zakupowy. Natomiast 47 proc. klientów biznesowych stosuje podejście omnichannel – dobierając kanał zakupu do konkretnej kategorii czy oferty.

– Firmy kupują dziś podobnie jak konsumenci. Dlatego oczekują wygody, szybkości, personalizacji i wsparcia AI. To sygnał, że rynek B2B potrzebuje rozwiązań klasy konsumenckiej, ale przystosowanych do skali i złożoności procesów biznesowych – wskazuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.09.2025 / 10:50
StoryEditor
Gąska mocno kąsa! Sieć Jysk osiąga rekordowy obrót na wymagającym rynku wyposażenia wnętrz
Jysk (mat. pras.)

Jysk – międzynarodowa sieć handlowa o skandynawskich korzeniach – osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w roku 2024/25. Firma zwiększyła obrót o 11,8 proc., osiągając 46,3 mld DKK (6,2 mld EUR). Do sklepów Jysk trafiła także rekordowa liczba 13,7 mln nowych klientów, którzy skorzystali z atrakcyjnych ofert w kategorii „sleeping & living”.

Rekordowy obrót i wzrost sprzedaży w Jysk

W roku finansowym 2024/25 sieć Jysk - z charakterystyczną gąską w logo - ponownie udowodniła siłę swojego modelu biznesowego, mimo t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. wrzesień 2025 22:40