26.09.2022 / 15:48
StoryEditor

Windfall tax. Czy sieci handlowe i producenci FMCG także zapłacą nową daninę?

Czy windfall tax obejmie sieci detaliczne? (Shutterstock)
Podatek od zysków nadzwyczajnych – tzw. windfall tax lub podatek „solidarnościowy” – wprowadza lub rozważa taką możliwość wiele krajów. Co do zasady ma on jednak objąć przede wszystkim firmy z sektora paliwowo-energetycznego. W Polsce – jeśli potwierdzą się ustalenia „Rzeczpospolitej”, rząd chce ściągnąć dodatkowy haracz ze wszystkich dużych firm, bez względu na branżę.

Windfall tax to podatek, którym rządy wielu państw chcą obciążyć firmy z sektora paliwowo-energetycznego, ponieważ ze względu na ogromne perturbacje na rynku paliw i energii czę...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.07.2025 / 09:57
StoryEditor
Too Good To Go i Goodspeed dokonują rewolucji na rynku cateringu dietetycznego. Pierwsza taka inicjatywa na świecie
Box Too Good To Go - tak nazywa się nowa usługa zaoferowana przez platformę (fot. Too Good To Go)

Too Good To Go, największy na świecie marketplace nadwyżek żywności, nawiązała strategiczną współpracę z firmą Goodspeed z rynku logistyki dla branży cateringu dietetycznego w Polsce. Partnerstwo umożliwi producentom zagospodarowanie nadwyżki żywności i dotarcie z ofertą do największej w Polsce, 4,5-milionowej społeczności użytkowników. Polska jest pierwszym rynkiem, w którym Too Good To Go testuje zamawianie posiłków cateringowych z dostawą pod drzwi.

Polska przoduje w Europie pod względem popularności cateringu dietetycznego. W 2024 roku wartość rynku w tym sektorze przekroczyła 3,5 miliarda złotych, a według prognoz w ciągu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.07.2025 / 09:45
StoryEditor
Carrefour ma ból głowy. Sieć ze stratą na poziomie ponad 350 mln euro
Hipermarket Carrefour (fot. canon_photographer/Shutterstock)

Grupa Carrefour pokazała wyniki po pierwszej połowie tego roku. Strata netto wyniosła 361 mln euro. Sieć podjęła już decyzję o wycofaniu się z dużego rynku.

Przychód całej grupy zwiększył się z 41,5 do 42,5 mld euro, z zysk z samej sprzedaży z 40,1 do 41,3 mld euro. Przełożyło się to na niewielki wzrost zysku EBITDA z 1,91 do 1,93 m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 21:04