13.01.2022 / 19:21
StoryEditor

Zerowa stawka VAT na żywność. Rządowy PR czy realnie więcej pieniędzy w portfelu Kowalskiego?

Wg premiera statystyczna rodzina ma zaoszczędzić na obniżce VAT do 0% 45 zł miesięcznie (shutterstock.com)
11 stycznia premier Mateusz Morawiecki z dumą ogłosił, że od 1 lutego (w ramach tarczy antyinflacyjnej) podatek VAT żywność zostanie obniżony do zera. Pokusił się też o przedstawienie ile na tej zmianie Polacy zaoszczędzą. Analitycy i producenci twierdzą jednak, że wyliczenia szefa rządu to fikcja.

Z tabelki, którą premier Mateusz Morawiecki opublikował 12 stycznia na swoim profilu na Facebooku wynika, że gospodarstwo domowe złożone z jednej osoby dorosłej zaoszczędzi, dzi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.08.2025 / 12:13
StoryEditor
Selgros ma ból głowy. Spółka opublikowałą wyniki za zeszły rok, sieć cash&carry generuje milionową stratę. Chce postawić na kanał HoReCa
Selgros (fot. Fot. Wikimedia Commons/travelarz, Na Lic. Cc By-sa 3.0)

Transgourmet Polska, właściciel sieci Selgros, zanotował w zeszłym roku stratę netto w wysokości 36,5 mln zł. Tłumaczy to wzrostem kosztów działalności oraz rozwojem dyskontów.

Przychodu spółki spadły z 4,2 mld w 2023 roku do nieco ponad 4 mld w roku ubiegłym. Co prawda zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się z 879 do 931 mln zł, ale na wynik w znacznym...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.08.2025 / 12:21
StoryEditor
Ojciec prać!? Pollena wraca na rynek. Czy wypierze do czysta rynek "proszków" do prania?
Reklama proszku do prania Pollena z lat 90-tych jest już kultowa, co jednak nie pomogło marce utrzymać się na rynku. Teraz Pollena 2000 wraca, ale czy konsumenci ją kupią?

Do sprzedaży wraca znana w latach 90. marka proszku do prania Pollena 2000. Drugie życie dała jej firma Euduco KBC Group, dystrybutor, producent i eksporter środków chemii gospodarczej, który rozwija własne brandy, ale też produkuje marki własne dla wielu sieci handlowych.

Pollena 2000 była jedną z najpopularniejszych marek proszków do prania w Polsce lat 90. XX wieku. Produkował je wówczas firma Lever Polska, należąca do koncernu Unileve...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 10:10