23.05.2024 / 09:10
StoryEditor

Ruszyły kontrole rynków hurtowych w całej Polsce. Niebawem obejmą one także sieci handlowe

Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
– W całym kraju ruszyły kontrole rynków hurtowych. Niebawem kontrole rozpoczną się w sieciach handlowych. Musimy zapewnić równe, zdrowe zasady konkurencji – powiedział wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak na spotkaniu przedstawicielami inspekcji, które kontrolują żywność oraz z przedstawicielami rynków hurtowych i sieci handlowych, które odbyło się 22 maja.

Jak wskazuje Michał Kołodziejczak "na rynkach hurtowych, w sklepach, w całym kraju sprawdzamy, czy nasze polskie ziemniaki nie są podrabiane przez ziemniaki, które przyjeżdżają z zagranicy".

Sekretarza stanu niepokoi także "napływ czereśni z południa Europy, które nie są oznakowane".

– Inspekcje wszystko sprawdzają, aby Polacy mogli czuć się bezpiecznie i wiedzieli, że kupują nasz produkt, że jest on bezpieczny. Widzimy duże zainteresowanie naszą kontrolą, co nas bardzo cieszy – podkreśla Kołodziejczak.

Kołodziejczak zapowiada nieustanne kontrole

Podczas niedawnej kontroli na Rynku Hurtowym Kraków-Rybitwy, wiceminister rolnictwa, akcentował, że "w Polsce stawiamy na polskie produkty". – Są one dla nas ważne i dlatego teraz „Brygady tygrysa”, jak je nazwałem roboczo, ruszyły w całym kraju do kontroli – powiedział.

Zwrócił ponadto uwagę, że kontrole będą prowadzone na bieżąco, "aby zapewnić równe, zdrowe zasady konkurencji".

– Konsekwentnie, skutecznie będziemy dostosowywać przepisy do tych realiów, które zastaniemy na giełdzie. Będziemy tworzyć przepisy, które będą jeszcze bardziej szczelne, które będą dawały naszym producentom normalne zasady – zapowiedział Kołodziejczak.

– Tym będziemy się zajmować po dokładnym zweryfikowaniu tego, co dzieje się na giełdach, rynkach, ale także w przyszłym tygodniu w sklepach i supermarketach – poinformował.

26.04.2025 / 11:51
StoryEditor
Czy Marian Owerko wygra z Legią Warszawa? FoodWell zapowiada inwestycje i wchodzi w sponsoring klubu piłkarskiego
Drużyna Motoru Lublin po wygranym meczu z Widzewem Łódź (fot. www.motorlublin.eu)

Należąca do FoodWell marka Bakalland dołączyła do grona sponsorów piłkarskiej drużyny Motor Lublin. Oficjalne rozpoczęcie współpracy nastąpi 26 kwietnia, podczas meczu lubelskiej drużyny z Cracovią. Czy nowy sponsor doda Motorowi wigoru?

Partnerstwo FoodWell z klubem Motor Lublin nie jest przypadkowe. Wpisuje się ono w długofalowe zaangażowanie firmy w społeczny i gospodarczy rozwój Lubelszczyzny. To właśnie na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2025 / 12:22
StoryEditor
Eurocash przejmuje sieć sklepów na kółkach. Czy to oznacza koniec tego wyjątkowego projektu?

Grupa Eurocash planuje połączyć spółki Eurocash oraz ABC na Kołach, ta ostatnia zarządza flotą sklepów na kółkach, które sprzedają towar, odwiedzając klientów na wsiach i małych miejscowościach. Gigant polskiego hurtu spożywczego chce uprościć swoją strukturę własnościową. Czy to oznacza, że pojęcie ABC na Kołach zniknie z rynku.

Grupa Eurocash optymalizuje swoje portfolio projektów handlowych. W ubiegłym roku z rynku znikła sieć drogerii Kontigo, w tym roku dystrybutor wystawiał na sprzedaż swoje udzia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 01:15