20.05.2024 / 09:20
StoryEditor

Zniesienie zakazu handlu w niedziele? Połowa osób pracujących przy kasach jest przeciw, ale…

Połowa kasjerów i kasjerek jest przeciwna całkowitemu zniesieniu zakazu handlu w niedziele, podczas gdy 45 proc. odpowiada się za tym rozwiązaniem (fot. Aldi Polska)
Połowa kasjerów i kasjerek jest przeciwna całkowitemu zniesieniu zakazu handlu w niedziele, podczas gdy 45 proc. odpowiada się za tym rozwiązaniem. Jednak przy założeniu, że osoby pracujące przy kasach dostawałyby podwójne wynagrodzenie za pracę w niedziele, odsetek zwolenników zniesienia zakazu rośnie aż do 69 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez UCE Research dla serwisu onet.pl.

Na pytanie: "Czy zakaz handlu w niedziele powinien być całkowicie zniesiony?" 25 proc. ankietowanych udzieliło odpowiedzi "zdecydowanie nie" a kolejne 25 proc. "raczej nie".

Zdecydowanych zwolenników zniesienia zakazu w badaniu przeprowadzonym przez UCE Research było 21 proc., zaś kasjerów i kasjerek, które odpowiedziały "raczej tak" – 24 proc. 5 proc. badanych nie miało zdania w tej sprawie.

Jak czytamy w serwisie onet.pl, pracownia UCE Research zapytała kasjerki i kasjerów też o to, "czy za podwójne wynagrodzenie byłby/byłaby Pan/Pani w stanie pracować w każdą niedziele?".

W tym przypadku wyniki są znacząco inne. Na tak zadane pytanie "zdecydowanie tak" odpowiedziało 32 respondentów a "raczej tak" 37 proc.

Podwójne wynagrodzenie nie skusiło 26 proc. ankietowanych, z których 12 proc. odpowiedziało "zdecydowanie nie", zaś 14 proc. "raczej nie". 5 proc. nie miało opinii w tym temacie.

Wyższe wynagrodzenie motywuje do pracy

Komentując wyniki tego pytania, Marcin Lenkiewicz, ekspert rynku retailowego z Grupy Blix, zauważa na łamach onet.pl, że godziwe wynagrodzenie jest kluczowym czynnikiem motywacyjnym.

Jego zdaniem odpowiedzi zaprezentowane w badaniu pokazują, że wielu kasjerów jest skłonnych poświęcić swoje niedziele, jeśli wynagrodzenie będzie odpowiednio wysokie, co oznacza, że ekonomiczne korzyści mogą przeważać nad potrzebą wolnego czasu.

23.07.2025 / 15:51
StoryEditor
Rossmann chce dotrzeć do młodych konsumentów. Jak zamierza to zrobić?
Logo sieci Rossmann (fot. Sebastian Rennack)

Rossmann startuje z kolejną odsłoną swojej strategii przyciągania młodszych konsumentów. Tym razem stawia na limitowaną ofertę kosmetyków i współpracę z młodymi twarzami polskiego hip-hopu. Co dokładnie zawiera nowy "drop" i dlaczego to może być ważna zmiana w sposobie komunikacji drogerii z klientami?

W drogeriach Rossmann pojawiła się właśnie nowa, limitowana seria kosmetyków do makijażu od marki Everybody London. To element szerszej kampanii, której celem jest dotarcie do m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.07.2025 / 12:59
StoryEditor
Smartflacja po polsku. Jak młodsze pokolenia oszczędzają bez rezygnacji z przyzwyczajeń zakupowych?
Smartflacja w Polsce – jak młode pokolenia sprytnie oszczędzają na zakupach i podróżach (fot. Shutterstock)

Polacy coraz częściej szukają sprytnych sposobów na zakupy i podróże bez nadwyrężania domowego budżetu. Na czele tej rewolucji zakupowej stoją przedstawiciele generacji Z i milenialsi, którzy próbują pogodzić oszczędzanie z zachowaniem dotychczasowego stylu życia. Czym jest "smartflacja" i jak wpływa na decyzje zakupowe młodszych pokoleń?

Smartflacja to nowy trend zakupowy, który wyrósł w odpowiedzi na rosnące ceny i niepewną sytuację gospodarczą. Zamiast rezygnować z jakości czy przyjemności, Polacy – szczególni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 05:24