23.10.2024 / 11:04
StoryEditor

Alkotubki? Super pomysł! Pojedynczy głos zachwytu pośród powszechnego oburzenia [FELIETON]

Można sobie spokojnie chlapnąć na ławeczce, nikt się nie przyczepi (fot. Alex Popov/Shutterstock)

Alkotubki – napoje alkoholowe w saszetkach, w jakich sprzedawane są musy owocowe – pojawiły się w sklepach w wakacje. "Określone organy, które muszą wydać pewne pozwolenia", nie dopatrzyły się złamania przepisów i pozwolenia wydały, ale na wszelki wypadek wysłały pismo do Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom i do stosownego departamentu Ministerstwa Zdrowia. Pismo zostało wrzucone na spód dolnych szuflad.

Producent alkotubek – notabene specjalizujący się w musach owocowych w saszetkach, stąd pewnie pomysł na innowacyjne zastosowanie tych opakowań – z energią przystąpił do dystrybucji. Alkotubki znalazły się na półkach, w jednym sklepie były nawet eksponowane w kartonach po musach owocowych Winiary, która to marka nic z całą sprawą nie miała wspólnego.

I sprawy spokojnie szły swoim trybem. Producent, którego nazwę pomińmy z awersją, rozwijał sprzedaż i budował popyt nieco szemranym marketingiem… aż do czasu, gdy jakiś rodzic zaalarmował w mediach społecznościowych, że przez pomyłkę nabył taką alkotubkę i omal nie dał swojemu dziecku niezdrowej przekąski. Gruchnęło i zaśmierdziało, jakby ktoś granat wrzucił do szamba.

W socjalach zawrzało, politycy nagle wpadli w amok, w mediach zahuczało, że "Tusk jest wściekły", marszałek Hołownia zagrzmiał spod swojej laski, że "tu celem jest dziecko". Spanikowana minister Leszczyna zwolniła za brak czujności dwoje odpowiedzialnych urzędników, po czym ruszyła do mediów ogłaszać, że jak raz kończą się prace nad zaostrzeniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości i lada szelest sprzedaż alkotubek zostanie zakazana. Inspekcja zaszyta pod tajemniczym akronimem IJHARS ruszyła na polowanie na trefny towar i… nie znalazła ani jednej sztuki. Kamień w wodę. Burza zaczęła przycichać.

Tymczasem nie wszystkich poniosła fala świętego oburzenia. Gdy o alkotubkach zrobiło się głośno, zaczepił mnie osiedlowy moczymorda i podnieconym głosem spytał: – Ej, sąsiad, gdzie to coś kupić? Superpomysł, można sobie spokojnie chlapnąć na ławeczce, nikt się nie przyczepi, a tu łażą patrole i gonią – zachwycał się, ale musiałem zgasić jego entuzjazm.

– Po pierwsze, tego czegoś już nie ma w sklepach, pogonili producenta, a po drugie, nie stać cię, taka seteczka kosztuje dychę i ma raptem kilkanaście wolt, przy twoim litrażu wydałbyś fortunę – poinformowałem nieco osowiałego interlokutora. – Ale przecież możesz sobie kupić mus owocowy i wlewać wódę do własnej alkotubki. – Genialne! No, jednak prasa to potęga – pochwalił mnie i, odzyskawszy dobry humor, pobiegł do Biedry.

***

Powyższy artykuł pochodzi z nr 5/2024 magazynu "Wiadomości Handlowe". Zostań naszym prenumeratorem.

23.04.2025 / 12:29
StoryEditor
Guillaume Darrasse, Auchan Retail, ujawnia plan naprawienia sytuacji firmy w ciągu trzech lat
Guillaume Darrasse, prezes Auchan France i Auchan Retail (fot. mat.pras.)

Guillaume Darrasse, prezes Auchan France i Auchan Retail, ujawnia trzyletni plan batalii o piątego co do wielkości francuskiego dystrybutora, obecnego w 11 krajach, w tym w Polsce.

Guillaume Darrasse właśnie świętował pierwszą rocznicę objęcia stanowiska prezesa Auchan France. Kilka miesięcy później został mianowany szefem Auchan Retail International. Zada...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2025 / 17:54
StoryEditor
Wózek sklepowy zasilany AI? Ekspert pokazuje, jak wykorzystać ja w shopper marketingu
Wózek AI Caper Carts Instacart (fot. Yt)

Inteligentne wózki sklepowe to doskonałe narzędzie do prezentowania konsumentom treści marketingowych. Pytanie jednak, czy sieci handlowe w Polsce są w stanie w nie zainwestować.

“Bardzo dużo mówi się o rozwiązaniach AI, które są przydatne w retail. Ale to głównie rozwiązania dla samych sklepów, a nie dla ich dostawców, czyli producentów FMCG. Z wózkiem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 00:25