Rynek ice tea od kilku lat przeżywa prawdziwy renesans, też w Polsce. Mrożone herbaty cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów. Ich wartość rynkowa w Polsce w 2024 roku osiągnęła poziom 868 mln zł, co oznacza wzrost aż o 30% w porównaniu z rokiem poprzednim. Globalnie wartość tej kategorii, według prognoz Future Market Insights, wzrośnie z 11,93 miliardów dolarów aż do 18,76 miliardów dolarów w latach 2025 – 2030, co oznacza imponujący roczny wzrost (CAGR) na poziomie 9,48%. Co ważne, ice tea to jedna z nielicznych kategorii napojowych, która na całym świecie odnotowuje wzrost nie tylko wartościowy, ale również ilościowy. Napój ten coraz częściej gości w codziennych wyborach konsumentów.
Kategoria produktów zawierających nata de coco również zyskuje coraz większą popularność na całym świecie. Rosnące zainteresowanie konsumentów tym składnikiem obserwowane jest szczególnie w Azji, USA oraz Europie. Według prognoz Market Research Future CAGR może wynieść nawet 85 % w ciągu najbliższych 10 lat. Kluczowym założeniem strategii Agus jest połączenie tych dwóch dynamicznie rosnących kategorii.
- Wprowadzenie napojów ice tea zawierających nata de coco to przemyślana strategia, która poszerza grupę docelową naszej marki. Nie ograniczamy się jedynie do młodszych konsumentów, jak ma to miejsce w przypadku wielu azjatyckich marek oferujących napoje z kawałkami kokosa. To wyjątkowe połączenie pozwala nam dotrzeć do zarówno do młodego jak i starszego oraz, co ważne, bardziej zróżnicowanego konsumenta — mówi Jarosław Bańda, dyrektor komunikacji Agus.
Nowe warianty wpisują się także w światowy trend przyjemnościowy. Wnioski z raportu Global Data „Sensory and Indulgence - Consumer Trend Sights 2024” wskazują, że znaczna część konsumentów priorytetowo traktuje te produkty, które przynoszą emocjonalne, społeczne i mentalne spełnienie. Produkty przyjemnościowe, takie jak Hello Day! Magico Ice Tea – pełne smaku, koloru i nieoczekiwanych wrażeń sensorycznych – stają się źródłem komfortu. Ich wyjątkowe połączenia smakowe i konsystencja sprawiają, że konsumpcja staje się doświadczeniem, a nie tylko nawykiem. Chociaż ruch ten jest szczególnie widoczny wśród millenialsów i pokolenia Z, odzwierciedla on szerszą zmianę w kierunku doceniania doświadczeń ponad dobra materialne. W obliczu szybkiego trybu życia i narastającego stresu jedzenie i picie stały się także czymś więcej niż tylko zaspokajaniem fizycznych potrzeb – coraz częściej są formą ucieczki od codzienności.
Limitowane letnie edycje (summer wow)
Aby wzmocnić swoją obecność w sezonie letnim, Agus ogłosił również 2 wyjątkowe smaki napoju Hello Day! Magico: mojito i yuzu.
Połączenie mięty, limonki i delikatnej słodyczy sprawia, że mocktaile mojito są wyjątkowo odświeżające, co idealnie wpisuje się w potrzeby konsumentów podczas upałów. Połączenie tego smaku z chrupiącymi kawałami kokosa to prawdziwa innowacja w tej kategorii!
Yuzu natomiast łączy intensywną świeżość i cytrusowy charakter z nutką kwiatową, oferując wyjątkowo orzeźwiający smak. Ten owoc, mający swoje korzenie w Japonii, budzi zainteresowanie konsumentów, którzy chętnie sięgają po egzotyczne smaki, szczególnie latem. Hello Day! Magico Yuzu wpisuje się w trend produktów, które łączą przyjemność smaku z elementem zaskoczenia. To idealne połączenie dla osób poszukujących nieoczywistych doznań smakowych.
Te wyjątkowe warianty będą dostępne wyłącznie w miesiącach letnich, oferując konsumentom nowe doświadczenia sensoryczne. Letnia edycja to kolejny krok w budowaniu dialogu z konsumentem poprzez wrażenia, kolory i smaki, które przywołują beztroskie chwile.
Jeszcze więcej nowości
Warto również podkreślić, że Hello Day! Magico to nie tylko napoje. Oprócz nowości napojowych, Agus pracuje nad rozszerzeniem marki o inne kategorie spożywcze. To odpowiedź na zmieniający się rynek, w którym powstają nowe kategorie produktów czy oryginalne połączenia smaków a silne marki emocjonalne zyskują lojalność konsumentów.
Obecność Hello Day! Magico na międzynarodowych targach Gulfood 2024, SIAL Paris 2024, IFE London 2025, TuttoFood 2025 i innych wydarzeniach branżowych spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony dystrybutorów i sieci handlowych. To jasny sygnał, że Agus nie tylko reaguje na trendy, ale również je kreuje, z sukcesem łącząc doświadczenie, innowację i marketing emocji.
Kampania no tricks, just Magico
Odpowiadając na te potrzeby, zgodnie ze strategią Agus Horizon 2048, firma stawia na unikalne połączenie przyjemności i marketingu emocji. Hello Day! Magico to multisensoryczne doświadczenie. We wgryzaniu się w chrupiące kawałki kokosa (nata de coco) zanurzone w napoju owocowym lub mrożonej herbacie kryje się wyjątkowa obietnica teleportacji do magicznych miejsc. Planowana na lato przez Agus kampania marketingowa oparta na sloganie „No tricks, just Magico” będzie wizualizować koncepcję teleportacji do magicznych miejsc, za pomocą wyrazistego motywu ikoniczej gwiazdy – teleportu, który stanowi centralny element całej komunikacji marki.